Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Hon låter mig inte bli pappa

fornminne skrev 2021-10-01 04:24:04 följande:
    Ts, nästa gång du startar en fejktråd som ifrågasätter kvinnors rätt till abort, skriv lite mer trovärdigt. Första halvan av ditt inlägg är tragisk, men alla kan ändra sig. Andra halvan avslöjar dig. Till män där ute som råkar ut för liknande: Ni kan inte bestämma över någon annans kropp, men ni kan göra slut och hitta en partner som vill ha barn med er. Att gravida kvinnor ångrar sig förekommer, men hör inte till vanligheterna, förutsatt att graviditeten var önskad från början. Det omvända är betydligt vanligare. Att kvinnan vill ha barnet men inte mannen.

Menar du att blivande pappor ofta ångrar sig? Vad baserar du det fördomsfulla påståendet på?
  • Anonym (???)
    Anonym (man) skrev 2021-10-01 04:59:45 följande:
    Skaffa ny sambo helt enkelt. Om du är advokat borde du ha lätt att hitta en ny. De flesta kvinnor är barnkära.

Precis, detta förhållande bör ändå inte fortsätta, eftersom de vill så olika. Jag tror inte alls att tråden behöver vara fejk, men en hyfsat ung advokat borde inte ha några större problem att hitta en kvinna i fertil ålder som gärna vill ha barn med honom och inte ändrar sig.
Svar på tråden Hon låter mig inte bli pappa