Hur tänker ni angående adventskalender?
Hej!
Har en 4 åring och en 2 åring. Ifjol köpte jag Paw patrol adventskalender till 4 åringen. Bara en massa smått plastskit som det knappt lektes med. Haft pixikalendern i flera år så börjar känna en mättnad på dom små böckerna också.
Funderar på att göra en egen. Inga leksaker (det lär dom få tillräckligt på julafton), utan sånt dom ändå behöver. Tandborste, julsockor, pepparkaksmått tills vi ska baka pepparkakor, kristyr dagen efter, en chokladtomte en helg, en liten chipspåse en annan, russin när vi ska baka lussebullar osv. Kanske en målarbok/pysselbok på julafton så har dom nåt att göra en stund...
Känner samtidigt att grejer jag kommer på inte ryms i såna små adventskalendrar man kan köpa och fylla själv utan det kommer att bli inslagna paket i 24 dagar... Jag vet inte varför jag tycker det känns bättre med en liten kon i plast som inte blir lekt med än med en tandborste som ju ändå måste köpas...
Oj va långt det här blev! Tilläggas ska att jag ÄLSKAR julen och sätter gärna tid på att fundera och slå in paketen!
Hur har ni tänkt? Nån annan som tänker som jag?
Kanske det t.o.m är många som tänker som jag och vi kan tillsammans fundera ut grejer att ha i en paketkalender! :)