• Anonym (Tjej, 29 år.)

Tjej som tänder på tjejer

Hej, jag är en bisexuell tjej som är gift med en man. Jag drömmer ofta om att ha en tjejkompis som man även kan vara intim med.

Frågor som kommer upp är, ska man vara öppen om sin önskan från början? Det riskerar ju att relationen blir stel och att det kanske skapas prestationsångest eller förväntningar.

Eller ska man inleda en oskyldig vänrelation och försöka leda det dit genom smicker och viss öppenhet som att bara berätta i allmänhet att man är bisexuell. Då kanske det sker naturligt och här känner man ju varandra mer än i början.

Tjejer får gärna svara,

Har du liknande fantasier?

Hur skulle du ta det om du inte har liknande fantasier?

Skulle du helst velat att man var öppen från början eller skulle du vilja att det bara hände? Föreställ er en typisk scen i en film där de får djup ögonkontakt och den ena tar initiativet till första kyssen.

• Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer
  • Anonymmoa

Jag upplever också samma sak! Är 25 år, också gift fast min man vet inte att jag gillar tjejer och har lite fantasier om dem

Har aldrig haft en riktig intim relation med en tjej för det är svårt att hitta

• Anonymmoa
    Anonym (Gril) skrev 2021-10-24 06:06:16 följande:

Söker du kontakt med nya tjejer då? När du är ute osv. Provat tinder med inställning endast tjejer?

Jag håller med! Det är jättesvårt att få tag på en kk tjejkompis. Jag har letat i flera år nu ??????
  • Anonym (malla)

Var öppen från början. Hade en tjejkompis blivit vän med mig för att försöka lura mig till något sånt så hade jag skickat människan under bussen. Det blir också enklare för dig att slippa slösa din tid på tjejer som inte är intresserade ifall du berättar från början, eller väldigt tidigt. 

• Anonym (Bisexuel)
    Anonymmoa skrev 2021-10-25 16:27:00 följande:

Jag håller med! Det är jättesvårt att få tag på en kk tjejkompis. Jag har letat i flera år nu ??????

Jag håller med helt , riktigt svårt
  • Anonymmoa
    Anonym (Bisexuel) skrev 2021-10-25 18:32:19 följande:

Jag håller med helt , riktigt svårt

Man kan inte vara öppen och ärlig när det gäller en sån känslig fråga

Man kan inte bara fråga och gå helt rakt på sak och det är ju därför det blir jättesvårt för oss att skaffa en kk tjejkompis

Man blir också rädd för hur ska andra personen ska reagera
  • Anonym (Anonymare)

Det där är ju supersvårt... Jag har funderat över samma men kommit fram till att om jag inte

är ute efter en relation med en tjej, vilket jag inte är då jag är gift, så måste jag informera den eventuella tjejen som jag kommer träffa om det. Jag kan inte bygga en vänskap som förhoppningsvis leder till något mer intimt utan att jag har informerat om förutsättningarna. Tänker att risken för att något går fel är större då...

Sen är det ju inte helt enkelt oavsett, att lyckas träffa en tjej bara sådär... ????

• Anonym (Bisexuell tjej nr. 2)

Jag är med bisexuell tjej med sambo och har frikort att vara med tjejer vid sidan av!

Personligen hade jag inte haft något emot att bli vän med någon som sedan tar initiativ eller bara flyter över i att bli en intim relation. Känns som du själv säger som stelt om man redan innan man ens är typ kompisar ska informera om att man vill ha sex med personen? Eller är det bara jag som tycker att det känns knas? Man får väl självklart vara uppmärksam på signaler och läsa av den andra så att det inte blir konstigt.

Jag tror dock att det finns många tjejer som har sexuella fantasier om andra tjejer och tror att det är få som skulle ta illa upp om de blev uppraggade av en polare!

• anonymkris78

Först. Var ärlig till din sambo att du vill (eller vill prova) va med en tjej, gör det själv om det känns bättre eller ha din sambo närvarande. En lätt kyss kan leda till oförglömliga nätter ????

Men. Tänk på att om du ska få, om du väljer att göra det själv, kan du inte fördöma om han gör likadant.

Öppet eller bara tillsammans. Prova med en till kille också, eller ett öppet par där man kan ta och ge lite av båda ??

Att bara be din sambo om tillåtelse om bara tjejer funkar bara om han också vill va med andra killar eller om han även får va med någon gång. Annars kommer svartsjukan smyga sig på om du tror att du ska få roa dig med allt men han ska bara hålla sig till dig

• Anonym (Sara)

Jag är i exakt samma situation, med enda skillnaden att jag är mamma till två små barn. 

Tänkt i dessa banor under flera års tid och börjar liksom få panik över tanken på att man kanske aldrig kommer få uppleva det här?

Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer