• fjanten

11 månaders bebis, somnar inte utan bröstet.

Jag har svårt att utläsa om du ser detta som ett problem eller inte. Tycker du inte att det är hela världen så... amma på! Min äldsta dotter ammade tills hon var lite över 2. När det sedan var dags att sluta gick hon att "resonera" med och det blev ett lugnt och fint avslut.

Min nuvarande (snart) 10-månaders har jag alldeles nyligen slutat amma helt. Det eftersom jag upplevde det som ett "problem", har jättejobbig d-mer och det har aldrig varit så illa som det varit nu sista månaden innan jag slutade. Så jag har sett till att hon ätit samtliga måltider, och därmed ersatt all amning dagtid. Nattetid var det svårare, men jag bestämde mig för att det fick vara nog, och det blev några jobbiga nätter med vagga, vyssja o.s.v., men efter ca 4-5 nätter somnade hon på kvällen utan amningen och har sovit hela natten.

Men det är absolut inga problem att fortsätta amma även om hon börjar förskola - om både du och barnet vill. Rentav bra för henne med alla sjukdomar som det blir där i början...

Svar på tråden 11 månaders bebis, somnar inte utan bröstet.