Inlägg från: Melinaaaa8998 |Visa alla inlägg
  • Melinaaaa8998

Känner mig avisad av partnern, sexuell frustration.

Hej ! Det är så här att jag befinner mig i en relation där jag varit tillsammans med killen under 2 års period på distans samt bor för tillfälligt under en o samma tak sen 7 månader. Vår sex liv har alltid varit stark eller var det då vi bodde på distans, även om vi hade våra olikheter som kunde leda till tjafs o annat.

Killen har haft lite skulder samt inte haft det bästa ekonomin, lite oro har han haft kring sin ekonomiska situation.

Nu till problemet eller det jag ser som ett problem, sexet har minskat väldigt mycket o han tar inte intiativ som förr på samma sätt. Vill tillägga att vi haft ett stormigt förhållande med mycket tjafs sen vi flyttade ihop under det senaste 7 månaderna. Vi har våran olikheter , i värderingar och prioriteringar samt hur vi tänker. Vår tjafs handlade om att han inte kunde ta ansvar på rätt sätt samt att han tar en förgivet i förhållandet och försöker inte mycket med att utveckla förhållandet.

Vet att mycket bråk påverkar den sexuella lusten, den har till och med påverkat min lust då o då i perioder när inte allt gick bra i förhållandet.

Till saken så är jag en kvinna som har alltid haft en större sexlust och kan tyvärr inte göra något åt det för att minska den lusten, behöver minst ha sex 3 gånger i veckan för att känna mig tillfredsställd. Skulle kunna tacka jag varje dag, älskar att ha sex helt enkelt, vissa dagar mer andra. Det är så jag finner en fin närhet och intimitet , en känslomässig samt fysiskt koppling mellan två, via sex. Visst är det mysigt att kramas ibland och bara mysas utan sex men för mig så är det ett behov , att det inte dröjer länge innan jag har sex till nästa gång.

Annars så känns det som man blivit mer som rum kamrater eller vänner, vill att mitt förhållanden ska utvecklas till något finare o starkare men inte till något ytligt som dör ut i längden.

Han har sagt att tjafs har påverkat hans lust en del samt att han hade lite problem en period med att han hade svullen testiklar o blev orolig. Vilket jag förstod , men samtidigt så har vi kollat upp det med läkaren och det var inget farligt.

Jag känner allmänt att det kanske är sånn han är , att han har mindre behov av sex än mig? min kropp har helt enkelt en starkare lust och behov. Jag har suttit ner o pratat med honom om mitt behov och vad jag känner , att ha sex mer ofta ger mig den närhet och intimitet jag behöver för att känna mig både älskad och tillfredställt. Att min lust är stor och jag kan inte bortse eller förminska den heller , pratat öppet med honom om att få ha ett öppet förhållanden både för mig och han men det är emot hans tycke.

Men hur fan kan en man som han inte reagera eller kanske bli lite orolig och bestämma sig eller försöka hitta en lösning som tillfredställer båda eller att man lämnar förhållandet i värsta fall! som jag föreslagit , jag känner helt ärligt att jag är på gränsen och på den nivån att gå o vara otrogen o skita totalt i hans jävla känslor och i honom.

Som vuxen man , när hans kvinna kommer och berättar ärligt vad hon behöver så måste man ta det seriöst och inte ta ens ord förgivet. Har förmedlat honom många gånger och på ett fint sätt att det är via sex jag känner allmänt en närhet samt intimitet och hur viktigt det är för mig. Tycker han borde stå på sig och säga ifall han har minskad sexlust , skippar jag här sitta och känna mig avisad för vi ligger i på samma nivå. Även om han aldrig avisat mig då jag tagit initiativ till sex. Men man vill ju inte heller vara den som tar mest intiativ , man vill ju känna att killen tar intiativ pågrund av att han saknar en eller är attraherad och åtrår dig.

Han har tagit intiativ men vi ligger inte på samma nivå med lusten, till exempel så är det sällan trötthet eller annat som kan påverkar min sexuella lust förutom det så känner jag att det är sex som ger mig energi och positiv laddning för allt annat , men det verkar vara annorlunda för honom där han inte verkar få någon lust ifall han kommit hem trött från jobbet eller annat vilket jag förstår till 100% men känner samtidigt att jag ljuger för mig själv om jag innerst inne tycker det är okej med mig. vi ligger på helt olika nivåer med själva sexlusten vilket påverkar mig negativt ibland när det kan utgå en vecka eller mer utan sex pågrund av hans trötthet och annan prioritering. Även då vi inte tjafsat men haft det bra på vardagar o kul ihop så har han varit trött från jobb o går o lägger sig väldigt tidigt vilket jag förstår men samtidigt kan inte acceptera att det går över vår sex liv då jag har ett stort behov av det.

Har diskuterat och varit ärligt med honom o sagt hur jag känner o tycker , att jag känner mig avisad för han tar inte intiativ som förr för han kan vara trött efter jobbet osv ?. Men tycker ändå att som man borde man kunna åtminstone börja ta lite mer intiativ efter att man kommit hem, vilat sig lite sen kanske prioritera lite tid för det och behöver inte vara varje dag men visa mer intiativ och att man verkligen bryr sig om dig och dina behov och känslor.

Har testat att nångång gå in för mig själv och onanera, där han snabbt följer in mig till rummet och kan fan inte hålla sig utan att ha sex o då är det vildare sex vi har. Även då om jag skulle neka honom och säga att jag vill inte ha sex men bara onanera så ger han inte sig tills vi har sex med varandra så upphetsad han är. Så spänning finns i sexet då jag gillar att variera mycket o testa olika saker men ändå ligger vi här med olika lust.

Jag förstår att vissa har minskad sexlust i vissa perioder men jag tycker helt ärligt att det ska inte gå ut på mig, har många gånger haft ett ärligt diskussion med honom angående det men ser ingen större förändring även fast jag föreslagit att han ska tänka igenom i lugn o ro på det hela och är han sån med mindre sexlust så kommer vi aldrig funka ihop för vi får ut olika behov av sexet ,eftersom sex för mig är en starkare koppling, band mellan två och för honom verkar inte ha samma betydelse. Har till och med sagt att jag har tänkt på att ha någon vid sidan om men inte för att jag är en person som är otrogen men för att jag känner att han borde bestämma sig eller så blir allt bättre och han engagerar sig eller så lämnar vi så ingen blir besviken eller sårad.

Vad är eran åsikt kring detta , vad tycker ni jag ska göra? kan det bli bättre om tjafs avtar eller tycker ni att människor är olika och vissa i längden har bara olika sexlust ? Stanna o ge det en chans eller lämna förhållandet ?

Har läst mest trådar här om män som klagar på att frugan eller kvinnan har mindre lust vilket kan va pågrund av olika anledningar att hon tappar lusten sakta men säkert. Men sällan läser man en tråd där mannen har minskad sexlust, vill tilläga att det är första förhållandet för mig där jag inte är väldigt aktiv sexuellt eftersom vår lust är på helt olika nivåer.

• Svar på tråden Känner mig avisad av partnern, sexuell frustration.
  • Melinaaaa8998

Nej då har absolut inte pressat honom för att ha sex med mig, har kanske någongång försökt göra lite mer spänning men vi har haft sex då han sj viljat. Skulle inte själv må bra av tanken att ha sex med en person som inte vill ha sex. Men har liksom däremot varit öppen o sagt att jag tycker han borde bestämma sig eller som du säger att man hittar en lösning eller så lämnar jag helt enkelt, jag måste ju lämna förhållandet så jag inte gör ett nedsteg och är otrogen för att vi helt enkelt inte har samma lust.

Jag kommer ge det en sist chans för att se om det blir en förbättring men vill höra andras syn o åsikt angående det ämnet, se lite bredare på själv ämnet för att kunna tänka och agera rätt.

• Melinaaaa8998

Däremot så är det jag som gör allt hemma från att städa och hålla allt rent o fint hemma till att laga mat och annat ansvar som jag hjälper till med. Jag som håller koll på och organiserar till och med den ekonomiska delen och betalningar till avgifter vi har varje månad. Så till och med den delen är det jag som sköter, han har hjälpt ekonomiskt med den han har kunnat eftersom han haft en del skulder men jag som stått för minst 70% av alla betalningar från hyra till annat där jag kände att den största ansvaret både tankemässigt och annat låg på mig. Men vet om att det är bara en period som kommer förändras eller har börjat förändrats till att han hjälper mer nu ekonomiskt än den första perioderna. Så det är därför jag finner mig i en dödläge ? Om bara jobb gör han så himla kall eller att han kan inte hålla förhållandet vid liv , vafan ska man räkna med i längden ?

• Melinaaaa8998

Han har ingen annan, vad jag vet. Man kan aldrig vara 100 % säker. Men han är oftast bara hemma efter jobb och kanske träffar gemensamma kompisar då o då. Som det ser ut i allmänt så har han ingen vid sidan om , men man kan ju aldrig vara 100% säker.

• Melinaaaa8998

Det handla inte om att kompromissa bara , i ett förhållande är man två. Om man verkligen bryr sig och älskar sin partner ska man kunna åtminstone bete sig och visa att man är kapabel att hitta någon lösning, spelar ingen roll vad man har hamnat i för situation. Så som jag förstår att han är trött eller försöker komma med andra ursäkter för honom visar att jag ändå bryr mig om han och situation och är ingen egoist som tänker bara på sexuella delen. Men att han skiter i att ändra läget och ta det som det kommer när jag pratat med honom rätt så många gånger om hur jag tycker o känner gällande det, den ända som är orättvis är han isåfall ? han vill inte lämna förhållandet men varför inte kompromissa och ta intiativ för lite mer sex i allafall lite förändring ?? Låt oss säga jag vill ha varje dag, skulle ej tacka nej ? men det kan funka med 2 gånger minst per vecka ?

Jag är ingen egoist för jag talar sanningen för han , och inte agerar på det jag vill o känner istället ?

Svar på tråden Känner mig avisad av partnern, sexuell frustration.