• New  Dawn

Känner mig avisad av partnern, sexuell frustration.

Melinaaaa8998 skrev 2021-11-08 00:43:00 följande:

Nej då har absolut inte pressat honom för att ha sex med mig, har kanske någongång försökt göra lite mer spänning men vi har haft sex då han sj viljat. Skulle inte själv må bra av tanken att ha sex med en person som inte vill ha sex. Men har liksom däremot varit öppen o sagt att jag tycker han borde bestämma sig eller som du säger att man hittar en lösning eller så lämnar jag helt enkelt, jag måste ju lämna förhållandet så jag inte gör ett nedsteg och är otrogen för att vi helt enkelt inte har samma lust.

Jag kommer ge det en sist chans för att se om det blir en förbättring men vill höra andras syn o åsikt angående det ämnet, se lite bredare på själv ämnet för att kunna tänka och agera rätt.

Jo, det tror jag du har. Dvs pressat honom. Troligen omedvetet.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn

När jag läst dina ord känns det väldigt mycket som det handlar om dig, dig och dig.

Jag kan inte heller känna att du utstrålar någon kärlek till denna kille.

Han behöver bli sedd, uppskattad bekräftad och förstådd.

Som det är nu "hotar" du att lämna honom, att skaffa andra osv. Du stänger dörren till glädje och lust.

Sex måste vara något positivt för att det ska blomma och utvecklas. Krav och press kommer INTE att öka hans lust.

Du verkar dessutom se ner på honom. Han gör inget, han vill inget osv. Dessutom är det mycket "tjafs". Tror inte på er relation överhuvudtaget.

Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
Svar på tråden Känner mig avisad av partnern, sexuell frustration.