Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Flyttad vid VUL samt fråga om NIPT/KUB

Efter gårdagens VUL fick vi till vår stora förtjusning se den lilla bönan med ett starkt fladdrande hjärta och paddlar till armar och ben som rörde sig. Enligt app samt BMs beräkning vid inskrivning skulle jag igår ha varit i vecka 9(8+3) men BM som utförde ultraljudet beräknade mig till 8+6. Hur har ni gjort när ni blivit flyttade vid VUL/UL, behållit samma räknesätt som inledningsvis eller anpassat sig efter ultraljudet? Jag är medveten om att det är mycket möjligt att bli flyttad igen vid nästa UL, men ändå. Tre dagar är ju såklart inte oceaner av tid men det skulle innebära att jag skulle gå in i ny vecka idag istället för måndag. Solig

Vidare funderar jag på hur ni resonerat kring NIPT och KUB. I mitt län erbjuds vi inte något sådant. Att göra NIPT på privat klinik kostar från 5600 kr och uppåt och KUB har jag ännu inte hittat någon som gör. Jag är 26 år och varken jag eller min sambo har någon med kromosomavvikelser i släkten. Skulle ni ha betalat för att göra något av testerna och i sådana fall vilket? 

Svar på tråden Flyttad vid VUL samt fråga om NIPT/KUB