• malinmyra

Hur ofta vabbar ni?

Sonen började fsk i augusti och med handen på hjärtat har vi vabbat minst 10 dagar/månad sedan dess. Det är låååångdragna förkylningar (oftast utan feber dock) samt en magsjuka. Han hinner vara 3-4 dagar på förskolan, innan det är dags igen. Vissa säger att det är normalt, medan pedagogerna på förskolan kommenterar det som "nämen, är han sjuk IGEN?". Är det verkligen normalt att vabba såhär mkt?

Vi försöker hålla honom hemma tills han är helt frisk, så han hinner bygga upp immunförsvaret samt iom alla restriktioner som är nu. Det resulterar i att han är hemma minst en vecka vid varje förkylningstillfälle :/

• Svar på tråden Hur ofta vabbar ni?
  • malinmyra

Skönt att höra att vi inte är helt ensamma om det iaf, även om jag lider med er också såklart. Många har sagt att "corona-barnen" kommer få det kämpigt sen, iom att de varit så skyddade hela deras första år. Men jag var inte beredd på såhär mkt!

Jag pluggar också hemifrån, vilket är en lyx i mångt och mkt. Men just nu är jag mitt i en intensiv period och får inget gjort på kvällarna heller, då jag är sååå trött efter en dags vabbande samt tuffa nätter. Det börjar kännas som att förskolan sliter mer på mig än vad föräldraledigheten gjorde. Och samtidigt tycker jag synd om stackarn, som aldrig får chansen att komma in riktigt i förskolemiljön..

Men fortsätt gärna berätta om ert vabbande. Jag suger i mig allt!

• malinmyra
    fjanten skrev 2021-11-16 20:30:42 följande:

När mina äldsta två började förskola var det konstant vab. De var 2 år och månader, och 1 år och 8 månader. Den äldre hade förkylningsastma, så han blev ju hemma 1,5-2 veckor för minsta lilla kändes det som. Något som hans lillasyster blev lite småsnuvig av, hostade han lungorna ur sig i i evigheter... Så hela första året var det nästan lika mycket vab som barnen faktiskt var i skolan. Upplevde ändå att kollegorna hade ganska lik sits, av dem som hade småbarn.