Kalaspuffen300 skrev 2021-11-16 21:51:46 följande:
Sedan terminen började har vi vabbat ungefär varannan vecka. Dottern hinner vara på förskolan 3-5 dagar innan hon blir sjuk igen. Hon får långdragna förkylningar med falsk krupp som brukar vara i cirka 1,5 vecka åt gången. Som grädden på moset är dottern i trotsåldern och är konstant motsträvig och arg. Efter en vabb-vecka är man helt dränerad på energi och hemmet ser ut som ett slagfält.
Det är väldigt mycket förkylningsvirus som cirkulerar nu, så det är nog inget konstigt. I min närhet är det många föräldrar som är i samma sits som oss. Alla är såklart sönderstressade för att livet inte går ihop med jobb, vabb, minskade inkomster osv. Det är inte lätt.
Låter precis som oss, han har som max varit 5 dagar på förskolan innan nästa förkylning (eller så är det 4?). Här är det inte krupphosta, men han blir så rosslig och tungandad i ca 1,5 veckor. Det har aldrig varit ngn 3-4 dagars snuva, utan minst 5 dagar från förskolan samt 2 för helg.
Sitter i en taskig sits just nu, med 2 obligatoriska inneveckor med flertalet examinationer på universitetet stundande och sambon har precis fått börja en provanställning. Ingen möjlighet till barnvakt heller. Uscha, vad jag gruvar mig! Att vi skulle få gå igenom de där 2 veckorna utan massa vab, låter ju helt otroligt, då det inte funkat under hela hösten. Och jag vet inte än vem som ska "dra det korta strået" den här gången.. Suck!