Inlägg från: Ingetnamn123 |Visa alla inlägg
  • Ingetnamn123

Bf augusti 2022

Hej,

Jag är gravid i v.11 (10+2) och är beräknad bf 12 augusti enl ett app jag har laddat ner.

Jag är sjukskriven pga illamående och kräkning. Jag mår illa konstant och kräks flera gånger dagligen.

Har testat postafen, seaband och har även fått lergigan comp på recept. Inget har effekt på mig. Jag är så trött och less på illamåendet och kräkningar. Har så svårt att få i mig mat och vätska.

Allt får mig må illa. Alla dofter, kylskåpet, skafferiet, badrummet ja allt.

Pallar inte med min mans doft heller.

Vi bor väldigt litet och varje dag är det ett helvete när han ska äta mat. Jag stänger mig i sovrummet och tar på mig ansiktsmask och ber honom öppna fönstret. Sitter inne i timmar och ändå när jag går ut till vardagsrummet så luktar det mat. Och då börjar jag spy. Är så trött på honom också som inte verkar riktig förstå mig och gnäller och säger att jag mobbar honom. Jag mår ju piss och det ser han också men ändå måste vara synd om honom.

Jag behöver bara skriva av mig. Snart blir jag galen. Kan inte ens dricka vatten utan måste tugga isbitar för att få i mig lite vätska.

Ska vara på ultraljud den 3 feb. Det är så lång tid och vet inte hur ska jag orka vänta.

Är så ledsen och trött nu:(

• Ingetnamn123
    Mami1230 skrev 2022-02-02 07:29:30 följande:

Hej,
     Kul att följas!
    Grattis till er alla! 
    Jag tar BF 12 aug. Känns helt overkligt! gjorde KUB igår och allt så fint ut.

Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Min har liksom tillbaka? 

Hej,
    En till bf 12 augusti här :)
    Ska på KUB imorgon och är så nervös. Har hundra katastroftankar i huvudet. 

är sjukskriven pga graviditetskräkningar. Jag känner att kräkningarna har minskat lite den här veckan men illamåendet är kvar och det börjar bli outhärdligt. Jag hoppas verkligen att det ska gå över. Har tappat 3,5 kg än så länge. Det är få saker jag klarar av att äta. 

• Ingetnamn123
    Maymom skrev 2022-02-03 12:19:27 följande:

Hoppar ur tråden. Kub ul visade ma i v.9. Så det blir inget mer barn innan 40 år.

lycka till alla ni andra!

Gud finner inget ord :( beklagar verkligen!
  • Ingetnamn123
    nomina skrev 2022-02-02 23:09:05 följande:
    Jag också 12e augusti :) 

Fyy jag lider med dig! Jag har haft konstant illamående från v6 och spytt dagligen, nu har det släppt sen 2 veckor tillbaka, fick istället covid men känns ändå som jag fått mitt liv tillbaka. 
    Det tar emot när jag äter, framförallt på morgonen, men en sån oerhörd lättnad! Jag hoppas det släpper för dig snart!
    Har du provat mediciner mot illamåendet?
    Grattis till bebisen:)
    Var på KUB idag och bf flyttades fram en dag. Fick höra att det blir 11 augusti. 

Jag har fått lergigan comp på recept men fick inget effekt av det. Har läkartid imorgon kommer be läkaren om jag kan få testa något annat läkemedel. 
    Vad tråkigt med covid hoppas att du fick en mild variant åtminstone. Skönt att illamåendet har minskat! Hoppas verkligen att illamående och kräkningarna går över för mig med. Har en äcklig smak i munnen hela tiden :/ 
  • Ingetnamn123
    Emjol skrev 2022-03-11 07:48:35 följande:

Bullmamman2:

Har lyckats bli sjuk mitt i allt så mår väl inte helt 100. Men huvudsaken bebis mår bra Hjärta

Förövrigt känner jag mig fortfarande rätt ogravid, v 18+4 idag. Inga rörelser eller liknande så väntan till RUL är lång.. Första barnet så vet att det kan dröja ett tag till.
    Har RUL på onsdag så hoppas jag hinner bli frisk tills dess men det bör jag. Sambon får dock tyvärr fortfarande inte följa med Rynkar på näsan

Hej,
    Jag är i också v 18+2 och har inte känt någon rörelse eller ngt liknande alls:( Har RUL på onsdag jag med och har börjat bli jätteorolig. Känner mig inte gravid alls. Magen har inte vuxit särskild mycket heller. 
  • Ingetnamn123

Hade också RUL igår och allt såg bra ut. Jag var så nervös innan eftersom min mage har inte vuxit mycket och jag har inte känt rörelser än. Men allt var normal och jag grät av lycka :) 

Som tur fick min man följa med. Bor i Uppland. 

• Ingetnamn123

Har varit vaken sen 02:30 och kan inte sömna om. Jag brukar ha svårt att hålla mig vaken vid 21:00 och sen kan vakna vid kl.04:00 och inte kunna sömna om. Men inatt har vaknat mycket tidigare och vänder och vrider i sängen utan att lyckas med sömnen :(
    Är det fler som har sömnproblem?
    Brukar kunna sova i snitt 6-7h varje natt och det funkar helt ok men sen så har jag sådanna nätter som inatt och blir så frustrerad och trött dagen efter.
    Jag kan inte sova på dagen heller då jag jobbar. 

• Ingetnamn123

Hej,
    Jag är i vecka 28 (27+3) nu och börjar känna att det har blivit tungt. Har gått upp 11,5 kg redan :D och vet inte hur det här kommer att sluta. Är orolig att jag kanske kommer gå upp 20 kg eller kanske ännu mer innan bebis kommer :(
    Jobbar heltid och pendlar till jobbet. Oftast däckar jag på soffan av trötthet på kvällarna. Har tänkt jobba 8,5 veckor till men få se om kroppen klarar av det. Annars har jag tänkt gå ner i tid sista veckorna. 
    I övrigt är nojig över när bebisen sparkar/rör på sig mindre en dag och då blir jag jätteorolig. 

Jag undrar om det är några av er som har börjar på yoga/andningsövningar inför förlossningen? 
    Jag vet inte hur jag ska förberedda mig för förlossningen. Det börjar närma sig men jag känner mig inte förbered alls. 

• Ingetnamn123

vecka 33 nu (32+1) och har varit vaken sen kl.03. Kan inte somna om och ska upp kl.05:30 pga jobbet. 
    Har börjat bli stressig på jobbet pga alla semestrar och själv går jag inte på semester förrän om 3,5 veckor. 
    Har vaknat den tiden flera nätter tidigare men har kunnat somna om efter någon halv timme men inatt går inte. Det är så jobbigt:(
    Det hsr blrjat bli tung med kroppen också då är endast 160cm och gått upp nästan 15,5kg. 

Räknar dagar tills semestern börjar och kroppen  då slappnar av lite men då kommer förlossningen närma sig och oron över det kanske :/

• Ingetnamn123
    nomina skrev 2022-06-17 05:57:31 följande:
    Här är en till som sover jättedåligt! Vaknar oftast 3 gånger för att kissa och mellan 3-4 när jag vaknar sista gången har jag ofta svårt att somna om. 

Har du möjlighet att gå på gravidmassage? 

Jag jobbar fyra veckor till, har visserligen ett sittande jobb men det känns i kroppen nu när den är tyngre och jag har därmed bokat tid för massage.
    Förbereder du dig på något sätt inför förlossningen? 
    Jag har precis börjat läsa Föda utan rädsla, det kanske kan skapa lite lugn i vardagen när du fortfarande ska jobba några veckor till.
    Inatt vaknade jag kl.4:30 och kumde inte somna om igen. Tur att det är helg och kanske kan sova 30-45 min under dagen. 
    Jag kan sitta på jobbet ibland men det krävs mycket rörlighet ändå. Det är bra att det är varierad men det börjar bli tung för kroppen. 
    Jag är noll förberedd inför förlossningen. På något sätt har jag trängt undan och tänkt att det är lång tid kvar :/ men ägentligen bara 7,5 veckor kvar enl bf. 
    Vad bra att du har börjat förbereda dig. Tycker du att boken är bra?
    Flera omkring har tipsat mig att börja med andningsövningar. Är det något du har tänkt på? Har tänkt börja med det när jag har semester men det kanske blir för sent och bättre att börja redan nu. 
Svar på tråden Bf augusti 2022