Bf augusti 2022
Hej,
Jag är gravid i v.11 (10+2) och är beräknad bf 12 augusti enl ett app jag har laddat ner.
Jag är sjukskriven pga illamående och kräkning. Jag mår illa konstant och kräks flera gånger dagligen.
Har testat postafen, seaband och har även fått lergigan comp på recept. Inget har effekt på mig. Jag är så trött och less på illamåendet och kräkningar. Har så svårt att få i mig mat och vätska.
Allt får mig må illa. Alla dofter, kylskåpet, skafferiet, badrummet ja allt.
Pallar inte med min mans doft heller.
Vi bor väldigt litet och varje dag är det ett helvete när han ska äta mat. Jag stänger mig i sovrummet och tar på mig ansiktsmask och ber honom öppna fönstret. Sitter inne i timmar och ändå när jag går ut till vardagsrummet så luktar det mat. Och då börjar jag spy. Är så trött på honom också som inte verkar riktig förstå mig och gnäller och säger att jag mobbar honom. Jag mår ju piss och det ser han också men ändå måste vara synd om honom.
Jag behöver bara skriva av mig. Snart blir jag galen. Kan inte ens dricka vatten utan måste tugga isbitar för att få i mig lite vätska.
Ska vara på ultraljud den 3 feb. Det är så lång tid och vet inte hur ska jag orka vänta.
Är så ledsen och trött nu:(