19977 skrev 2021-12-11 14:09:29 följande:
Jaha okej vad märkligt! Jag som hade för mig att om man får mens så har man ägglossning per automatik! Såvida det inte är en månatlig blödning pga hormonella preventivmedel? Men det var ju tur att det gick å lösa med medicin så ni inte behövde genomgå IVF! Fick du veta orsaken till att du inte har ÄL? Håller verkligen tummarna att det går smidigt för er denna gången, känns ju orättvist om ni ska behöva kämpa så en gång till :(
Då förstår jag att ni inte skyddar er nu även fast du gärna blir gravid till våren, det är ju så svårt att planera en graviditet som du säger. Man kan ju endast planera när man ska börja försöka liksom. Åh fy det känns ju så svårt att dölja illamåendet när man är på jobbet!! Hur lång period mådde du illa förra gången och när gick ni ut med graviditeten? Och hur känner du inför att vara gravid/föda barn under Corona då? Det har du väl iförsig redan genomgått med första barnet :)
Vi är iväg på resan i 15 dagar, hoppas verkligen vi kommer iväg! Är så orolig att jag ska få Corona nu innan resan så vi inte kan åka haha. Jag har dock lyckats få Corona 2 gånger detta året redan så det vore ju helt otroligt om det skulle ske en gång till? men men, om vi inte kommer iväg så behöver jag inte vara orolig för Zikavirus iallafall!
Ja jag trodde också det men tydligen så kan man ha mens utan ägglossning ..
nej, fick inte veta orsaken. Tar en medicin som kan påverka ägglossning, så det kan vara det som påverkar ägglossning?
Tack snälla!!jag hoppas också att vi slipper hålla på i år, mådde extremt dåligt av att inte bli gravid, trodde aldrig vi skulle lyckas å många vänner o bekanta blev gravida när vi försökte så de va tufft att ?alla?lyckades bli gravida utom vi typ.
Jag mådde illa rätt länge. Vecka 16,17 kanske de slutade , minns inte exakt. Men gick ner i vikt de första veckorna då jag kräktes mkt tyvärr.. vi gick ut med den offentligt på Instagram i vecka 25 så rätt sent :) min mans föräldrar fick veta vecka 8 så de fick veta typ direkt samt min bästa vän fick veta samma dag jag plussade. Resten av familj o nära vänner typ vecka 20, efter rutinultraljudet :) tyckte de kändes skönt att berätta rätt sent, speciellt på Instagram å så. Jag var rätt orolig så kändes bra vänta :) o samtidigt skönt att någon vet om det, hur tror ni att ni vill göra? Vill ni berätta o ha alla med hela vägen eller vänta till det är ?säkrare ?berätta?
Ja, de var inte kul alls att vara isolerad o hemma så mycket, ganska tufft vara mammaledig under corona med. Man får ju tyvärr leva med covid nu, så vaccinerar oss o ska ta tredje dosen om en vecka så kommer ha fått alla doser vaccin iaf. Men lite oro finns, men inte som vid första barnet ändå i o med att de bröt ut då o man inte visste något om viruset alls. Hur känner du kring att va gravid o covid ? Hur många barn vill ni ha om ni får önska?:)
Åh hoppas verkligen ni kommer iväg!!kanske sista resan innan barn då med?! Vi skulle åkt till Kroatien i maj 20 men himla Corona ställde ju till det. Så de va så surt - hade varit perfekt komma iväg lite. Håller tummarna !!