19977 skrev 2022-01-04 15:04:42 följande:
Ja okej men det förstår jag absolut! Jag vill gärna börja försöka i april/maj för att undvika en eventuell BF i december jag också, men såklart som du säger så är man ju tacksam bara man blir gravid och då spelar ju inte datumet för födsel någon roll alls egentligen! Man kan ju föda för tidigt så det blir i december ändå trots att BF är i januari osv också såklart?. Men jag tänker mest på när jag gick i högstadiet/gymnasiet och alla som var födda tidigt på året fick skaffa moppe, skaffa bil, få sommarjobb med krav på att vara 18 och gå ut på krogen. De som var födda i december var lite bittra då hehe ;)
Haha du är inte ensam om att bli besatt av planerandet när man väl bestämt sig för barn! Svårt att låta bli när man längtar så mycket, det är ju så kul att föreställa sig hur det skulle kunna bli liksom! :D
Ja men precis! Det kan ju bli december ändå men mars känns ju som den mest kritiska månaden där liksom.. Men jag vet inte, kommer kanske inte kunna låta bli att försöka då också.
Förstår vad du menar gällande de där med tonåren och allt kul som hände för alla utom de som fick vänta hela året. Sen handlar det för oss mycket om att det är lite halvtråkigt att allt händer på en månad, plus att det blir så stressigt! Jag fyller dessutom år i januari så skulle vi få ett till decemberbarn så blir det liksom 3 födelsedagar plus julafton inom loppet av två månader.. Svettigt! ;)
Men som sagt, vår första tog ett tag att få till så får se om man kan låta bli. Har knappt tänkt på att försöka få fler barn eftersom vi varit så inställda på att vänta. Men samma sekund som vi bestämde att nu är det dags, då kom besattheten? :)