19977 skrev 2022-01-04 15:18:12 följande:
Jaså okey! Usch och fy! Mår du bättre nu efter omläggningar i hälsan och kost? Det låter ju som att du har den ultimata kosten för en fertil kropp i alla fall, har läst en del hos Jenny Koos och sedan efterforskat lite kring det hon pratat om. Och det låter ju som att din livsstil är den ?optimala? utifrån den faktan! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er! <3 Jag är inte lika ?strikt?, dricker inget koffein men kan dricka alkohol då och då och gluten äter jag även fast jag vet att många inte tål det egentligen utan att veta om det, och möjligtvis gäller det även för mig! Försökte börja äta glutenfritt för ett tag sedan och köpte hem glutenfria skafferivaror samt bakade glutenfritt bröd osv, men jag tyckte det var så svårt att undvika gluten i vardagen och när man hälsar på folk som bjuder på mat osv så jag gav upp rätt så snabbt haha.
Men så himla kul med en till nörd! :D Jag vågar inte riktigt berätta för min omgivning HUR mycket jag satt mig in i detta för jag har fått lite kommentarer tidigare när jag tagit upp det som ?tänk inte så mycket, då kommer det aldrig ta sig? osv haha..
Jag känner precis samma som du med att jag bara vill spola fram tiden till maj, men det är verkligen roligt att ha det framför sig också! Det är ju en del av resan det med!
Jag mår mycket bättre överlag. Haft lite problem med min mage tidigare och det har jag aldrig längre, om jag inte ?fuskar? någon dag med att äta av allt det jag inte är van vid längre - då får jag magkatarr några timmar senare. Min hy har även blivit bättre, mycket mindre finnar och då har jag ändå inte varit så strikt så länge, ett par månader bara. Men som sagt, jag unnar mig ibland också!
Roligt att du nämner Jenny Koos, följer henne på Instagram och tycker det mesta hon lägger ut är så intressant. Är glad att kvinnor idag har henne, hon står ju verkligen upp för så mycket bra värderingar, främst att kvinnor ska få göra medvetna och informerade val.
Det kommer säkert gå jättebra för er även att du inte väljer bort tex gluten. Jag hade kanske önskat att jag var mer lugn med mina val och om det inte går att bli gravid - då ta till olika förändringar. Men det är nog mitt kontrollbehov som avspeglar sig i detta. Nu kan man ju inte bestämma över sin fertilitet, men som sagt, kontrollbehovet gör att jag åtminstone gör mycket för att främja den..
Jag sa inte heller så mycket om hur nördig jag var i början, men har börjat berätta mer och mer för mina närmsta vänner på sistone. Säger dock inte allt, eftersom jag är nödig på en typ galen (?) nivå haha. Härligt att veta att det finns fler iallafall! :)