Inlägg från: Bella41 |Visa alla inlägg
  • Bella41

Vi som planerar barn 2023

Hej!
    Jag är ny i tråden och vi planerar att försöka oss på ett syskonbak nu under våren till våra 3 älskade barn GladHjärta  Håller tummarna att det går bra för oss allihop Glad 

Är så nyfiken på vitaminerna som du 19977 tar Glad Har hört jättebra om dessa vitaminerna, men är lite förvirrad över doseringarna. Kör du enligt ordinationerna på burkarna (förutom D-vitamin som ska vara i en stor klump innan ägglossning vad jag förstår)? Såg att Jenny skrivit i sin blogg att hon inte rekommenderar att man tar 3 tabl Thorne Basic Prenatal per dag efter ägglossning eller om man blir gravid. Ska man alltså köra dessa fram till ägglossning och sen minska? Blir man gravid räcker det med 1-2 st skriver hon. Vet inte om det hänger ihop med A-vitamin som är lite högre än rekommenderat? Hur resonerar du? Glad

• Bella41

Haft krångel att logga in på Familjeliv, men nu så verkar det funka Glad

19977: Ja mina 3 barn har kommit till ganska smidigt måste jag säga, tog några månader bara GladHjärta 

Haft 1 missfall och 1 missed abortion under åren som var tufft, men det är ju tyvärr sånt som kan hända.

Jag har precis börjat med Lila Bas från Vulverine och kör nu:
    2 st /dag Thorne Basic Prenatal
    1 st/dag Thorne Magnesium Citramat (står 1 st/dag på min burk)
    1 st/dag Thorne Zinc Picolinate
    1 st/dag Solgar Cod Liver Oil
    Tänker ta stor dos (40000 ie) före ägglossning av Jarrow Vitamin D3
    Äter Niferex järn 100 mg 1st/dag under mensdagarna.

Såg att du tar extra Folat för du tyckte att det var för lite i 2st Basic prenatal, behöver man det tror du? Får det till över 660 mikrogram på 2 st. Man blir alldeles snurrig Glad

Utöver dessa har jag tänkt köra Rosenrot och Bisolvon tror jag.

Hur gör ni andra med kosthållningen, är ni strikta med godsaker, alkohol osv eller lever ni som vanligt? Glad Jag skulle behöva gå ner några kg känner jag, men det är svårt och man vill ju inte stressa kroppen.

Angående sekretet så tänker jag att det kan väl variera lite, är man stressad som du skriver så kanske det spelar in, samtidigt har du haft spiral som ju kan krångla till det lite också. Vi hoppas det är tillfälligt bara Glad

• Bella41
    Solnel Bra flyt med kosthållning och träning Glad Skulle också vilja komma in i det där flytet Solig

19977 Låter som en avslappnad och lagom av allt livsstil som du kör Glad Härligt! Angående Bisolvon och Rosenrot så tänkte jag köra:
    Bisolvon 1 tabl 3 ggr om dagen från mensens första dag och sluta vid ägglossning.
    Rosenrot 1 tabl 2 ggr om dagen från mensens första dag till ägglossning.
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023