Vi som planerar barn 2023
Hej,
Hoppar in i tråden här!
27 år, sambo som snart fyller 30, vi har varit tillsammans i ca 7 år.
Om ett par veckor flyttar vi till hus. Jag har längtat efter barn i flera flera år, men samtidigt känt att jag velat studera färdigt, ha fast jobb och större boende först. Nu har vi (snart) uppnått detta och jag längtar till maj/juni då vi planerar börja försöka. Jag är dock lite rädd att sambon ska backa när det väl är skarpt läge, trots att vi pratat mycket om detta sedan flera år. Vill, som många andra, försöka undvika en decemberbebis, och min mamma och syster har fått alla sina barn flera veckor innan bf, så vi avvaktar därför till sommaren.
Och vad gäller besattheten ni andra nämner så har ni ytterligare en besatt här! Slutade med p-piller tidigt i höstas för att ge min kropp lite tid att hitta sin naturliga rytm. Sedan dess har jag både tempat och tagit ägglossningstester, bara för att lära känna min kropp ordentligt efter 10+ år med p-piller. Lyssnar mycket på poddar och läser på så mycket jag kan.
Känner lite samma som vissa av er. Kompisar berättar att de är gravida och givetvis blir jag sååå glad för deras skull, men samtidigt känner jag lite avundsjuka att det inte är jag.
Såå kul med en tråd där vi kan bolla med varandra och förhoppningsvis (!!) följas åt :)