Inlägg från: Pandyy |Visa alla inlägg
  • Pandyy

Vi som planerar barn 2023

Jag hoppar också in i denna tråden om det går bra! ???????? 

Hej alla! ?? 

Vi planerar precis som ni att försöka få till ett barn (syskon) till 2023. Jag behöver era erfarenheter och tankar kring mig och min kropp som gör mig galen ???? 

Den 8 maj fick jag min första mens efter graviditet och amning som var helt normal och varade i 5 dagar. CD19 upplevde jag typiska ägglossningssymptom (har varken lh-testat eller tempat). Testat negativt gravtest flera dagar fram tills i förrgår den 14 juni CD38 (har ej testat mer) och är idag alltså på CD40 (!!). Såhär lång menscykel har jag aldrig haft tidigare. I förrgår (14 juni) fick jag några blodstrimmor i en flytning när jag torkade mig, tänkte att mensen äntligen var på ingång så vi kunde börja om på ny kula, men sen har det inte kommit något mer. Det har ryckt och dragit i äggstockarna, tandköttet börjar blöda från ingenstans när jag borstar tänderna, idag blödde jag lite från näsan när sonen kom emot med handen och vid ett tillfälle idag fick jag metallsmak i munnen. 

Kan jag ha haft ägglossning senare än vad det kändes som? Kan det ha varit en nidblödning jag fick för två dagar sedan? Är så förvirrad på min kropp. Har beställt fler tester nu efter att blodblandade flytningen kom ifall jag får för mig att vilja testa. 

Fattar ju att kroppen förmodligen kan vara annorlunda efter en graviditet och förlossning, men vill ändå höra era åsikter och teorier kring detta. Har inte direkt något hopp men kan inte låta bli att förundras..

Tack på förhand ??

• Pandyy
    Jojjans skrev 2022-06-17 06:46:40 följande:
    ?Känningen? skulle det stå, inte lämningen 

(Såg efter mitt första svar i tråden här att egna emojis blir massa frågetecken :?) lesson learned!)

Ja det kanske är så simpelt som att jag bara får vänta in kroppen, och att den förmodligen beter sig annorlunda och ger olika signaler pga att den fortfarande håller på att starta upp. Men då känns det ju kanske aktuellt att ta ett test kanske? Är det någon med erfarenhet av nidis här som kan svara på när det är rimligt att testa? :) idag är det 3 dagar sedan den blodblandade flygningen kom

• Pandyy
    19977 skrev 2022-06-17 20:21:05 följande:
    Oj vad spännande! Välkommen hit!
    Du kan säkert ha haft ett försök till ÄL runt CD19 som misslyckades och så inträffade en lyckad ÄL lite senare istället så att du är ?ny-gravid? nu. Eller så spökar kroppen med tanke på att menscykeln precis har kommit igång igen. Men sköra slemhinnor och metallsmak låter ju som typiskt gravidsymptom. Håller tummarna för syskon!

Om du aldrig innan har fått spottings så skulle jag tippa på att den lilla blödningen var en nidis hihi!
    Tack snälla! :) 
    Ja det är verkligen spännande. något som känns skönt är att jag inte känner någon press inför dessa försök. Blir glad oavsett om mensen kommer eller inte, för kommer den så vet jag att kroppen fungerar som den ska. Har varit allmänt orolig för det. Får se när jag vågar mig till att testa :) har haft test-mani tidigare. 
  • Pandyy

Hej igen gänget. tänkte uppdatera lite från mitt håll. Är på CD46 idag och tog ett test nu (RFSU testa ofta) som visar en fullt synlig skugga till streck, osäker på om det är färg dock.

Kan försöka bifoga bild här. Är det någon som har tidigare erfarenhet om dessa test brukar kunna visa tydliga skuggor men visat sig vara negativt?

• Pandyy
    Symetrical skrev 2022-06-23 09:38:28 följande:
    Vet du när äl inföll? Hoppas verkligen att det ökar i styrka kommande dagar! Skrattande
    Nej det vet jag tyvärr inte! Det är första cykeln efter graviditet och har inte varken testat eller tempat för att fastställa ÄL :) Ja vi får se, vågar inte hoppas för mycket! 
  • Pandyy

Grattis till alla som plussat! 

Själv är jag inne på CD61? vet inte vad jag ska tro. Testen är fortfarande negativa. Fick en ny omgång ägglossningssmärtor för en vecka sedan. Försöker kroppen fortfarande ägglossa? Har en underliggande oro att något ska vara knasigt då det upptäcktes vid ett VUL i min första och enda graviditet att jag hade en enorm cysta på ena äggstocken på 8 cm i diameter. Den krympte av sig själv efter några veckor som tur var, men jag har aldrig fått bekräftat efter graviditeten att den är borta. Ska jag börja tänka i banorna att kontakta vården? Vad tänker ni kring detta? Har ingen att bolla med förutom sambon.

• Pandyy
    Anonym (Inor) skrev 2022-07-10 00:51:13 följande:

@Pandyy det fungerar inte att citera tyvärr men jag är lite i samma sits fast på CD63.. wohoo.. Foten i munnen Har dock inte bakgrund med cysta men man blir ju nojjig alltså att något inte stämmer. Jag slutade dock med ppiller för ca 8 mån sen & det kan ju ta ett tag innan kroppen är helt återställd. Har du Haft något preventivmedel? 

Jag har tänkt avvakta ett litet tag till innan jag kontaktar vården. Ska testa en boost av D-vitamin vilket jag hört kan främja ägglossningen.

Vet inte vad som hände här men här är mitt svar:
    ja jag såg att du också var inne på en lång cykel! Har du haft långa cykler tidigare? Ja med mitt barn jag fick så tog det 7 månader innan min kropp ville bete sig normalt efter 12 år av preventivmedel. så visst tar det tid! Så frustrerande när man försöker. jag tog ett test imorse och det är ett fullt synligt streck där, sambon ser också. Kan försöka infoga bild här.

• Pandyy

Mitt svaga test igår var positivt! Då verkar kroppen ha ägglossat ungefär 29 juni då jag kände nya ägglossningssmärtor.  Nu hoppas vi att fröet vill stanna ! :) Lycka till allihop!
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023