Vi som planerar barn 2023
Jag hoppar också in i denna tråden om det går bra! ????????
Hej alla! ??
Vi planerar precis som ni att försöka få till ett barn (syskon) till 2023. Jag behöver era erfarenheter och tankar kring mig och min kropp som gör mig galen ????
Den 8 maj fick jag min första mens efter graviditet och amning som var helt normal och varade i 5 dagar. CD19 upplevde jag typiska ägglossningssymptom (har varken lh-testat eller tempat). Testat negativt gravtest flera dagar fram tills i förrgår den 14 juni CD38 (har ej testat mer) och är idag alltså på CD40 (!!). Såhär lång menscykel har jag aldrig haft tidigare. I förrgår (14 juni) fick jag några blodstrimmor i en flytning när jag torkade mig, tänkte att mensen äntligen var på ingång så vi kunde börja om på ny kula, men sen har det inte kommit något mer. Det har ryckt och dragit i äggstockarna, tandköttet börjar blöda från ingenstans när jag borstar tänderna, idag blödde jag lite från näsan när sonen kom emot med handen och vid ett tillfälle idag fick jag metallsmak i munnen.
Kan jag ha haft ägglossning senare än vad det kändes som? Kan det ha varit en nidblödning jag fick för två dagar sedan? Är så förvirrad på min kropp. Har beställt fler tester nu efter att blodblandade flytningen kom ifall jag får för mig att vilja testa.
Fattar ju att kroppen förmodligen kan vara annorlunda efter en graviditet och förlossning, men vill ändå höra era åsikter och teorier kring detta. Har inte direkt något hopp men kan inte låta bli att förundras..
Tack på förhand ??