Inlägg från: Malsan |Visa alla inlägg
  • Malsan

Vi som planerar barn 2023

Hej!

Tänker att jag hoppar in i denna tråd, kul att få dela med sig samt följa andras resa :)

Jag och min sambo (båda 29, inga barn) gjorde första försöket denna månad med ÄL 26/6. Nu är väntan olidlig dessa dagat då BIM är ca 11/7 (alltid haft oregelbunden mens) så kan vara nån dag före eller efter. Denna veckan har jag haft konstiga symptom som jag inte vet om det betyder något eller inte.
    -Tröttare än vanligt, vissa dagar sjukt trött.
    - Svullen mage. Har varit konstant svullen i flera dagar och har som på gränsen till illamående, inte spyfärdig men mer som om man ätit för mycket och blir lite äcklad.
    -Inget sug efter mat eller något annat att äta (inte ens choklad!!)

Har testat med RFSU testa tidigt i torsdags men det visade inget. Ska testa igen med ett vanligt på måndag om inte mensen kommit innan dess.

• Malsan

Blev inget nytt test i veckan för mensen kom som ett brev på posten :/

Bara vänta tills den är över och sen är det nytt försök!

• Malsan
    amandakollb skrev 2022-07-13 10:50:05 följande:
    åh typiskt :( såg att du brukar ha oregelbundna cykler, hur långa kan de vara? vet du ungefär när du har ägglossning? 
    De brukar variera mellan 3-5 veckor men jag tror det kan ha blivit mer stabilt kring 4 veckor efter jag slutade med p-piller. Tar ägglossningstest för att få en bättre uppfattning om när, annars har vi inte varit så noga med att pricka in dagarna utan vi försöker från blödningarna slutat tills mensen är tillbaka igen :)
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023