Inlägg från: Anonym (Skröna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skröna)

Vi som planerar barn 2023

amandakollb skrev 2022-08-11 10:42:36 följande:
    Hejhej! Spännande, jag har också hört att man inte ska ha sex för nära äl om man försöker få en flicka men vet inte hur mycket det stämmer :D men ni kan ju alltid testa! håller tummarna för dig :) 
    Det där är bara en skröna.
    Jag hade samlag flera dagar innan ägglossning och inget samlag på ägglossningsdagen för att försöka få en tjej men fick en pojke. Hade digitalt ägglossningstest så vet exakt när jag hade ägglossning. Så med andra ord det spelar ingen roll när man har samlag under tiden innan eller under ägglossning för vilket kön det blir.
  • Anonym (Skröna)
    Anonym (Nummer4) skrev 2022-08-10 19:29:04 följande:

Hej!
    Hoppar på bollen lite sent här men vi har bestämt oss för att försöka utöka barnkullen med en nummer4 ???? jag har 2 egna och en bonus, alla är grabbar så vi hoppas verkligen på en flicka ???? 
    Jag har ÄL på söndag 14/8 (är dock lite oregelbunden i mina cykler) och har läst att man inte ska sexa för nära ÄL om man vill öka chansen för en flicka, så idag är alltså sista försöket denna månaden ????

Stämmer inte, det är bara en skröna. Jag gjorde som dig och hade samlag flera dagar innan ägglossning men blev ändå gravid med en pojke. 
  • Anonym (Skröna)
    Jojjans skrev 2022-08-17 22:37:45 följande:

du har fel, det finns en ökad chans till att få en tjej om man hr sex bara flera dagar innan äl. Men att det finns en ökad sannolikhet betyder ju inte att det blir så för alla. Du måste väl veta vad skillnaden på sannolikhet och garanti är?

Nej, det stämmer inte och det är läkare och professorer som säger det. Tror mer på dem än någon på Familjeliv...
  • Anonym (Skröna)
    Jojjans skrev 2022-08-17 22:37:45 följande:

du har fel, det finns en ökad chans till att få en tjej om man hr sex bara flera dagar innan äl. Men att det finns en ökad sannolikhet betyder ju inte att det blir så för alla. Du måste väl veta vad skillnaden på sannolikhet och garanti är?

För att förtydliga, det finns ingen ökad sannolikhet enligt läkare och professorer att få ett visst kön baserat på när under ÄL du har samlag.  Jag har aldrig skrivit något om garanti, och det är nog du som inte riktigt vet vad sannolikhet betyder snarare.
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023