Vi som planerar barn 2023
Och grattis till dig Jojjans! Hoppas det går bra den här gången
Och grattis till dig Jojjans! Hoppas det går bra den här gången
Hej igen, trodde jag skulle ha bra nyheter idag men går fortfarande och väntar på min mens. Måste skriva av mig lite :)
Har ju en lutealfas på 10-11 dagar och idag är det ÄL+14 och har varken fått mens eller plus på stickan. Min temp är inte så hög heller, fortfarande över coverline men inte så hög som den brukar vara. Sjukt frustrerande! Förra månaden plussade jag på ÄL+13 men väldigt svagt och det slutade i missfall V5+0.
Förstår att det fortfarande låter "tidigt" om man jämför med en "vanlig" lutealfas haha. Men det är sjukt vad man hinner analysera tiden mellan ÄL och BIM och nu när mensen är sen. Men hade verkligen förväntat mig att den här gången skulle jag plussa tidigare och starkare av någon anledning eftersom förra omgången var "första pannkakan" eller något :)
Sen har jag blivit orolig att det skulle ha blivit något fel i kroppen efter missfallet. Borde man ha kollat upp det? Har inte ringt och avbokat min inskrivning än eftersom den är i början av september och tänkte att jag kanske hinner bli gravid igen innan dess. Är rädd för att om jag kontaktar barnmorskan så kommer de säga att jag ska avvakta i 3 månader för att se om mensen kommer tillbaka. Och det känns ju fel när man har koll på hur ens ägglossning och lutealfas brukar vara.
Läser man om mens efter missfall hittar man att mensen kan komma en vecka sent, men det beror väl på när ÄL sker? Tekniskt sett är jag ju snart "en vecka sen" eftersom jag är på dag 33 och har aldrig haft en cykel längre än 28 dagar.
Är det inte sjukt för övrigt att jag skulle ha varit i V14 innan både inskrivning, blodprov och ultraljud (antar att det är KUB även om det inte står det i kallelsen) om allt gått bra? Det har såklart varit sommarledigt men det låter helt galet. Dessutom uppdelade på 3 olika besök under samma vecka... Hur har ni som är/varit gravida haft det?
Det är nästan så att jag önskar att få min mens nu hellre än att leva i ovisshet :( Sorry för det långa inlägget!
Fy vad tråkigt Jojjans!
Min temp var låg imorse och mycket riktigt var mensen tillbaka. Tråkigt men skönt att bara få mensen "överstökad" nu istället för att fundera varför den inte kommer.
Hejsan! Färm man hoppa in? Jag och sambon planerar första barnet för fullt, tog ut p-stav i april och haft mens 2 gånger sedan dess, är nu på cd17 och ingen ägglossning Ännu?
Jag lägger in mig i listan även om det ibland är svårt att hänga med i tråden:D
Är inne i mitt fertila fönster, äl verkar komma senare denna cykel (vet inte om det beror på att jag varit sjuk covid i början på månaden?)
Ingen lh-stegring än men ikväll fick jag en rejäl äggviteflytning så hoppas det vänder.
25/8 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
3/9 Barbrastreisand (3e försök, 2a barnet)
7/9 F (4:e försöket, 1:a barnet)
25/8 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
27/8 Summer13 (1a försöket, 3e barnet)
2/9 Cykelhjul (6e försöket, 1:a barnet)
Jaa visst! Jag har lite bråkig cykel med spottings och så som jag försökt få bukt med. Ska påbörja provera den här cykeln, som ska tas efter ÄL och inte innan då man istället stoppar ÄL.
Jag vet helt ärligt inte om jag brukar missa ÄL, förra månaden var första gången jag fått glad gubbe på CB testet efter flera månaders testande men jag har aldrig någon ÄL flytning. Dock kan jag känna i magen runt tiden för ÄL ibland att det hugger och sticker, så antar det är något som sker iallfall haha
Brukar du känna något runt ägglossning? :) Jag ser du också hållt på några månader nu och vi är snarlik i dagarna, så du går också och väntar på ägglossningen nu antar jag?