19977 skrev 2022-02-08 17:00:06 följande:
#127 Anonym (F)
nu går det inte att citera inlägg igen?.
Jaa jag tycker verkligen att vi ska passa på att ?leva lite? som du säger nu när restriktionerna släpper. Tänk om vi blir gravida om 3 månader och sedan får gravidillamående superlänge liksom! Bäst att passa på att njuta av tillställningar nu medan man kan.
Hehe, ja det är helt klart mer bekvämt att inte ha mens (jag har alltid haft mens även med spiral iförsig men vääldigt lite), jag har fått mens nu och idag var vi iväg på en resa med jobbet och det fanns ingen toalett där vi var. Kände av min menskopp konstant och kände bara ?åååhhh vill bara ta ut den? haha!
När ryker din spiral?
Jag ser såå mycket fram emot min mens i April, så kan vi köra på sen haha. Jag och sambon har faktiskt fuskat lite nu och kört utan kondom, jag tempar ju däremot så vi har kört avbrutet samlag efter att jag sett tempskifte/att ägglossning passerat. Men ska bli skönt att inte behöva tänka på att skydda sig något mer från och med April. just nu känns det som att jag springer i ett hamsterhjul och bara väntar på att April ska vara förbi så att man kan dra igång allting. Senaste månaden har jag 2 närstående som berättat att de väntar barn också så allt känns väldigt aktuellt nu. Jag har även blivit himla orolig för att få ett sjukt barn helt plötsligt, är verkligen rädd för det.
Hehe jag skriver på datorn, vet inte om det gör någon skillnad?
Ja haha det vore katastrof om man blev soffliggande första trimestern under sommaren.
Nä fy asså, ingen toalett? Menskopp var inte min grej heller när jag provade. Tyckte att man kände av piggen och så kändes det som att det läckte hela tiden. Och så blev man lack på alla offentliga toaletter som har handfaten utanför!!!
Den ryker nu i slutet på februari :) Läskigt men skönt, har kommit på att jag har typ mensvärk nästan varje dag som jag visserligen vant mig vid så det ska bli skönt att bli av med. Alltså det är inte mycket, typ ett hugg ibland eller överkomlig värk i 15 min.
Oj, läskigt ändå att ni "fuskat" med tanke på zikaviruset. Men du verkar ändå ha koll på cykeln, får hoppas att inget händer bara!
Ja jag har känt mig som i hamsterhjul fram tills nu när det är sista månaden innan spiralen plockas ut, har iofs varit en hel del på jobbet på senaste så fokuset har inte varit på att bli gravid :)
Ah har haft den känslan med, oro över ett sjukt barn. För min del stöter man på det mycket på instagram, barn och bebisar med funktionsvariationer osv. Är eran discovery på instagram också smockad med bebisar och gravidmagar apropå det? :D