Skufsan skrev 2022-01-04 14:30:45 följande:
Den historian är egentligen ganska lång, men kort sagt har jag genom 2021 tragglats med en del ohälsa, bland annat höga värden av tungmetaller m.m. Så jag har ändrat om min kost helt och hållet, dricker inget kaffe eller alkohol, äter inget som triggar kroppen till inflammation så som socker, för mig gluten och mejeri. Under året har jag också börjat följa min cykel så jag har stenkoll på när jag har ägglossning.
Detta har gjort att jag känner mig lugnare och har tilltro på min kropp vad gäller min fertilitet. Men där är vi ju alla olika :)
Jag är likadan där, nördar ner mig totalt när det väl gäller. Har spenderat så mycket tid åt läsning i detta ämnet, älskar det!
Och som sagt, jag längtar något oerhört och vill ibland spola fram tiden till maj, men det är ändå något särskilt med att ha detta framför sig. Längtan till det är ju fantastiskt i sig så jag försöker njuta av det med, så gott det går.
Jaså okey! Usch och fy! Mår du bättre nu efter omläggningar i hälsan och kost? Det låter ju som att du har den ultimata kosten för en fertil kropp i alla fall, har läst en del hos Jenny Koos och sedan efterforskat lite kring det hon pratat om. Och det låter ju som att din livsstil är den ?optimala? utifrån den faktan! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er! <3 Jag är inte lika ?strikt?, dricker inget koffein men kan dricka alkohol då och då och gluten äter jag även fast jag vet att många inte tål det egentligen utan att veta om det, och möjligtvis gäller det även för mig! Försökte börja äta glutenfritt för ett tag sedan och köpte hem glutenfria skafferivaror samt bakade glutenfritt bröd osv, men jag tyckte det var så svårt att undvika gluten i vardagen och när man hälsar på folk som bjuder på mat osv så jag gav upp rätt så snabbt haha.
Men så himla kul med en till nörd! :D Jag vågar inte riktigt berätta för min omgivning HUR mycket jag satt mig in i detta för jag har fått lite kommentarer tidigare när jag tagit upp det som ?tänk inte så mycket, då kommer det aldrig ta sig? osv haha..
Jag känner precis samma som du med att jag bara vill spola fram tiden till maj, men det är verkligen roligt att ha det framför sig också! Det är ju en del av resan det med!