Inlägg från: amandakollb |Visa alla inlägg
  • amandakollb

Vi som planerar barn 2023

hejhej, jag är på ÄL+11 idag och imorse sjönk tempen så tappade allt hopp :( om den går upp imorgon så kommer jag nog ta ett test men om den sjunker mer så vet jag att det inte blev något. 

hur går det för er andra? någon som börjar närma sig bim? 

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-20 10:09:20 följande:
    Men du har väl ganska lång lutealfas? Visst var den typ 15 dagar förra cykeln!? Isf behöver inte en dipp på äl +11 betyda något! Hur mycket sjönk den? Du kan väl posta grafen..? :)

Här är det fällknivsstatus idag, så skulle tippa på att ägget släpper ikväll eller inatt. Lyckades få till det i lördags trots svärisarna på besök och hoppas på idag med Tungan ute

ja oj vilket bra minne du har! Precis förra cykeln var lutealsfasen 15 dagar så bim är på lördag. yes postar kurvan här, visst sjönk den ganska mycket?:( missade att tempa igår. så besviken iaf, hade verkligen en bra känsla de senaste dagarna! 

åh men snyggt, hoppas ni får till det idag med och att ägget släpper ikv :D 

• amandakollb
    Jojjans skrev 2022-06-20 11:12:43 följande:

när jag hr tempat har jag alltid tänkt att en dag är ingen dag, så en dags dipp kan alltid vara en fel-temp. Men om det håller i sig i två dagar så kan man se det som en riktig dipp. Hoppas det bara var en falsk dipp!

okej sant, får hoppas på att den stiger imorgon igen! hoppas så!! den har ju varit rätt hackig tempen nu senaste dagarna så hoppas att det bara varit mätfel.. 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-20 13:29:54 följande:
    Förstår besvikelsen, men tempen kan mycket väl öka imorgon igen!
    Jojjans skrev 2022-06-20 18:06:55 följande:
    jag håller tungarna för det!

ÄL+12 och idag höjdes tempen lite igen, hm det kanske får bli avgörande imorgon då! om den är fortsatt hög/högre imorgon tar jag ett test då och om den sjunker så blev det inget denna månad. Fick lite hopp nu ändå! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-22 07:31:50 följande:
    Hur låg landet idag då?
    Tyvärr så sjönk tempen och har börjat få lite röda spottings så blev inget för oss denna månad :( 

är ju bara första försöket men kan inte låta bli att känna mig nedstämd och ledsen, vet ju att det kan ta ett tag att bli gravid men ändå vad man hoppas! Nu hoppas jag mensen kommer igång på riktigt typ idag eller imorgon så vi kan börja ny cykel, men om jag ska räkna med bim som förra cykeln kommer mensen inte förens på lördag.. 

tack tjejer för all peppning och hejarop! <3 
  • amandakollb
    Jojjans skrev 2022-06-22 20:27:49 följande:

å vilken otur! Så jobbigt när kroppen håller på och inte håller sig till rutinerna!

Verkligen! Men fick mens idag så iaf lite kortare cykel än förra.

Hur går det för dig, vart i cykeln är du?:) 

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-22 11:39:11 följande:
    Trist! Hoppas att mensen drar igång senast imorgon, så du kan få börja på ny kula! Du får unna dig en drink eller liknande på midsommar som tröst SkålCoolHjärta
    Ja mensen kom idag som tur var. inte ens det går haha, måstd köra bil hem imorgon så får inte dricka. får spara mig till nästa helg. Ha en fin midsommar! 
  • amandakollb

Är det inte dags för att uppdatera BIM-listan? :) rensade bort alla datum som  passerat så får man fylla på om man vill uppdatera med nytt datum. 

28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    30/6 aprildag (2:a försöket, 2a barnet)
    3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet) 
    5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget)
    10/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)
    23/7 amandakollb (2a försöket, 2a barnet)

• amandakollb
    aprildag skrev 2022-06-28 07:26:09 följande:
    Vill inte jinxa för mycket, men ser ni också ett väldigt svagt streck? Kan ju vara ett spökstreck likväl? Känner lite värk där nere, men är ju också lite för tidigt för att testa sig än så länge. Har fortfarande inte några jättehöga temperaturer dock så vet inte vad jag ska tro.
    Jag ser ett svagt streck :D 
  • amandakollb
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-29 18:46:59 följande:
    3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT
    27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    30/6 aprildag (2:a försöket, 2:a barnet)
    3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet) 
    7/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet)
    7/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)
    23/7 amandakollb (2a försöket, 2a barnet

Tar bort mitt namn och datum då jag tråkigt nog fick missfall för cirka 2 veckor sedan, slutade blöda i lördags. 
    Har nu 3 dagar tillbaka ungefär haft väldiga "geleklumpar" och trådiga flytningar. Vet inte om det har något med missfallet att göra eller om det är ägglossning som faktiskt är på g, men vi har bestämt att vi kör på och händer det så händer det! :) Är rätt tacksam då jag knappt hade ont eller blödde mängder under missfallet, kroppen verkar ha skött det bra och smidigt helt enkelt. Hoppas på ett plus igen inom en snar framtid.

Lycka till, till er andra som också längtar efter ett plus på stickan Hjärta

åh tråkigt att höra! Skönt att kroppen skötte det bra. Hur mår du? <3

Svar på tråden Vi som planerar barn 2023