Anonym (F) skrev 2022-01-11 18:29:36 följande:
Vore spännande att veta hur ni i tråden har tänkt att gå till väga när det väl är dags att sätta igång.
Min sambo är övertygad om att det kommer ta tid men vill ändå att graviditeten ska ske rätt spontant (så att han inte behöver ha så stor press på sig). Sen har han inte lite bråttom med barn som jag har och vill nog köpa sig lite tid
//
Jag gillar tanken på att det är spontant om det händer på kanske första eller andra försöket. Samtidigt är man ju så pepp att man vill "göra rätt" från början och ta ägglossningstest osv.
En annan del av mig vill inte låta det gå för länge heller mellan hormonspiralen och graviditeten. Som tonåring hade jag problem med menssmärtor och humörsvängningar innan jag började med preventivmedel, sen dess har jag varit så gott som mensfri. Ser verkligen inte fram emot att ha mens igen
Kul ämne!
Gillar också tanken på att det blir till ?spontant? så man slipper associera sex med barntillverkning.
Jag är dock en sådan som skulle kunna ta ägglossningstester redan nu och verkligen gå all in innan vi ens börjar försöka. Men försöker hålla mig i någorlunda schack så jag inte blir heeelt besatt för tidigt haha.
Hormonspiralen tog jag ut i november, så det blir ju ett halvår innan vi börjar ungefär.
Min sambos mardröm är att jag ska börja mysa med honom och säga ?älskling, jag har ägglossning!? haha, vi såg en sådan scen i en film häromdagen och då sa han att jag absoluuut inte får göra så, lol. Då kommer han inte kunna slappna av säger han. Förståeligt ändå tycker jag, det kanske inte är så sexigt.
Däremot har jag ju ganska bra koll på min fertila fas samt brukar ha tydligt fertilt sekret, så jag kommer absolut försöka få till det när jag uppmärksammar dessa tecken! Men jag kommer inte säga något om det till min sambo, vi fortsätter ha samlag ?som vanligt?, men kanske att jag tar något extra initiativ när jag misstänker att ägglossning är på G. Men tänker inte köra varje dag kring ägglossning bara för den sakens skull, tänker att det räcker med varannan dag, åtminstone till en början.