202294 skrev 2022-01-16 11:05:07 följande:
Insåg precis att jag aldrig tidigare skrivit i en tråd här, så jag vet inte riktigt hur man gör för att svara. Hoppas det blir rätt :)
Ja, det är såklart inget måste att ha allt på plats, men jag ville bara ha studierna avklarade för jag vet inte om jag haft disciplinen att återgå efter föräldraledighet..
Nej jag tror inte att det finns någon speciell förklaring, men mamma har fött i vecka 27, 39, 36, 31 och 40, jag själv föddes i v 31, men de flesta av oss har varit lite tidiga. Systern har fött sina 3 barn omkring v 37-38. Jag vet inte ens om det anses vara genetiskt, men vi har ingen stress egentligen, så då kan vi lika gärna vänta någon extra månad.
Det finns folk i hans umgängeskrets som har barn, men hans närmsta vänner har inte barn och det lär dröja några år innan de skaffar det, så jag får en liten känsla av att han är rädd att han ska känna sig ensam. Just nu säger han att det är "lugnt", men vi får se när det närmar sig. Han har inte lika stark längtan som jag. Han har också alltid velat ha barn, men känner väl inte att det är någon brådska, och hade säkert gärna väntat något år till.
Sååå himla roligt med en sånhär tråd! Det känns helt plötsligt inte så långt borta längre.
Haha jag hade inte heller skrivit något inlägg innan jag skapade denna tråden. Men det ser ut att ha blivit rätt! :D Tycker det är synd att emojis och vissa tecken bara blir en massa frågetecken när man väl publicerar inläggen dock?
Ja okey jag förstår.
Jag själv har nyligen börjat nytt arbete, bytt bransch helt också och känner mig väldigt osäker o otrygg i arbetsuppgifterna just nu, det känns bra om jag iaf kan hinna jobba 6-12 månader innan en eventuell bebis kommer. Annars känns det som jag bara skulle ha ångest över att komma tillbaka till arbetet efter en föräldraledighet om jag inte hunnit få någon erfarenhet alls innan.
Oj vecka 31 var tidigt! Får hoppas att din framtida graviditet blir längre! <3
Ah det är klart, man kanske inte vill vara ?först ut? bland de närmsta med att få barn, då känns det som att man missar massa kul som vännerna hittar på. Men äsch, om han är bland de första så hakar säkert resten av gänget på och får barn snart också haha!
Jaaa så kul att det är så många med och diskuterar i tråden nu också, det är verkligen inte långt bort för oss nu?. Jag har precis förberett kosttillskott i en sån där gamlings-ask (dosett?) för kommande vecka, både för mig och sambon, så han börjar med kosttillskotten nu ca 3 månader innan vi börjar försöka som vi kommit överens om. Jag har redan ätit de under en lång tid. Shit, 3 månader kvar bara?! Det är ju supernära.