Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi som planerar barn 2023

Jojjans skrev 2022-05-30 22:13:26 följande:

Tack till er som tog er tid att svara nu <3 jag tror att det är ganska färskt, att jag fortfarande är väldigt mycket i sorgen och att gå igenom sorg är bland det ensammaste jag gjort. Ingen vill kännas vid det man varit med om så många undviker en eller slutar fråga. hela grejen att känna sig osedd blir så känsligt. Så tack, för påminnelsen och perspektiv på att alla har fullt upp med sitt och inte undviker en med flit.

jag går och väntar på mens om drygt en vecka, sen ska vi äntligen börja försöka. Har ätit gravidtillskott i några månader nu och planerat grundligt. Går och väntar på att få fast tjänst på mitt jobb och kommer ha 6 veckors semester som kommer börja lagom vid första bim. Hoppas det tar sig snabbt (vilket det gjort tidigt) så jag kan berätta för chefen direkt efter semester. 

Tycker att det är bra av dig att berätta hur du känner istället för att bara bli ledsen i din ensamhet. Det är riktigt starkt! Hjärta

Vad spännande med första försöket snart! Glad
    Här väntar jag på bim om en 5-6 dagar Cool

• Symetrical
    Jojjans skrev 2022-05-31 19:18:14 följande:

spännande! Hur många dagar efter äl är du? Har du haft några känningar?

Jag är bara 5-6 dagar efter äl, men har kort lutealfas, så därför bim blir redan på måndag :)
    Jag har haft väldigt mycket stickningar och allmänt risig mage i ett par, tre dagar redan. Tog en d-vitaminboost den här cykeln, så misstänker att det är den som gjort så kroppen gone hey wild xD Känns helt orimligt att det skulle kunna vara gravrelaterat på äl+3 Obestämd 
  • Symetrical
    19977 skrev 2022-06-01 18:16:06 följande:

Vad har ni för erfarenhet kring nidblödning? Hur snart efter blödningen kan man ta gravtest? Ett test ska väl inte ge utslag förrän efter att ägget har fäst i slemhinnan och avgett HCG ett par dagar. Och en nidblödning uppstår väl i samband med att ägget fäster? Så om jag fått en nidblödning idag borde jag väl inte få ett positivt gravtest förrän om några dagar va?

Förut när jag gick på toa hade jag nämligen mörkt blod i trosan! Blev så chockad och fick direkt jättemycket förhoppningar om att det var en nidblödning Haha! Min mens brukar inte dyka upp i trosan sådär, den brukar vara lite utblandad rosa i mina flytningar först. Men detta blod var liksom mörkbrunt och dök upp utan förvarning. Om det är mensen som har börjat idag så har min menscykel endast varit 26 dagar lång vilket aldrig har hänt. Har oftast 30 dagars menscykel, de kortaste menscykler jag har är 28 dagar. Borde få mens som absolut tidigast på fredag men om jag utgår från när jag hade ÄL borde jag få mens på söndag. Men får väl avvakta och se om det kommer något mer blod, isåfall är det väl mensen som kommit rekordtidigt.

Men åh, vad spännande! Med tanke på att blodet var mörkt låter det som att det är gammalt och om så är fallet kanske ägget fäste igår men att blodet kom ut idag. Hur fort man kan få positivt gravtest efter implantation är såklart individuellt, men jag har själv som tumregel 3 dagar efter. Sen beror det ju även på om man har ett känsligt test eller inte!
  • Symetrical
    19977 skrev 2022-06-01 20:58:57 följande:

Ja så kan det ju vara, gammalt blod från någon/några dagar. Haha fan, jag har såna förhoppningar nu va. Har planerat hur jag ska avslöja min eventuella graviditet för alla jag känner sedan jag såg blodet i trosan förut. Min sambo tycker att jag är galen. Tungan ute

Jag har ju strikt tänkt hålla mig från att testa till jag har passerat BIM, men om det nu inte dyker upp något mer blod på typ 2 dagar så känns detta verkligen som ett tecken och då kanske jag kan ta ett test ändå hehe.

Det tycker jag absolut att du ska göra! Lär knappast bli en kemisk graviditet isf, om ägget grottat in sig så djupt att du fått en nidis Flört
  • Symetrical
    Jojjans skrev 2022-06-02 10:57:00 följande:

har du bekräftat äl med temp? tvp gånger när jag tagit d-vitamin-boost så har min ägglossning blivit flera dagar försenad :(

på äl+6 ungefär har mina ägg fäst tror jag (har 4 graviditeter i bagaget, 3 missfall och ett barn. Det var en väldigt speciell stickande känsla just den dagen och därefter kom molandet och symptomen. Tror inte man brukar få symptom innan ägget fäst, men man vet ju aldrig! Spännande att höra hur det utvecklar sig. 

Japp, enligt tempen inföll den på torsdagen, men enligt mina känningar onsdag kväll. Känns lite strunt samma dock ;P
    Har du fått några andra biverkningar av boosten? Förutom risig i magen, fick jag halsbränna och allmänt ont i magen, så misstänker att magkatarren fick sig en skjuts i fel riktning Tyst

Mina ägg har också fäst kring äl+5-6 tre av fyra ggr (första kände jag ingenting). Märkt av dem med stickningar, tempökning och vagt illamående de gångerna och sen testat positivt på äl+9-10 vilket också tyder på att ägget fäst relativt tidigt. Därför jag är övertygad om att det är överdosen av d-vitamin som gett symptomen den här cykeln! Tungan ute
  • Symetrical
    Jojjans skrev 2022-06-02 15:53:41 följande:

Vad spännande, ja precis så hr jag haft dom gångerna jag blivit gravid! Och plussat lika tidigt. 

jag tyckte hela min cykel blev rätt off av d-vit, men jag vet inte riktigt. magen påverkades iallafall inte. När tog du d-vit och brukar du ta det dagligen också?

men än är det ju inte för sent för ett plus även om du verkar ha haft konstiga biverkningar :)

Påverkades din lutealfas på något vis? Fick nyss lite blod på pappret vid toabesök och har fått mer mensvärk nu, så tror mensen kommer redan imorgon. Vilket skulle innebära bara 7-8 dagars lutealfas  Förvånad Jag vill absolut inte att den skall bli kortare än vad den redan är! Skrikandes
  • Symetrical
    Jojjans skrev 2022-06-02 15:53:41 följande:

Vad spännande, ja precis så hr jag haft dom gångerna jag blivit gravid! Och plussat lika tidigt. 

jag tyckte hela min cykel blev rätt off av d-vit, men jag vet inte riktigt. magen påverkades iallafall inte. När tog du d-vit och brukar du ta det dagligen också?

men än är det ju inte för sent för ett plus även om du verkar ha haft konstiga biverkningar :)

Glömde ju din fråga xP
    Jag tog boosten för 9 dagar sedan, dagen innan positivt ältest. Brukar inte ta d-vitamin i vanliga fall.
  • Symetrical

Fick som väntat mensen inatt, så lutealfasen blev bara 8 dagar den här cykeln. Undrar om det var d-vitaminboosten som ligger bakom.. Obestämd Aja, bara påt igen!

28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    30/5 F (1:a försöket, 1:a barnet)
    2/6 Esther13 
    (3:e försöket, 1:a barnet)
    2/6 Inor (4e försöket, 1a barnet)
    3/6 D (Inget riktigt försök denna månad men hoppas ändå, 1:a barnet) 
    5/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet)
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet)
    11/6 H0nd3ndär (4e försöket, 4e barnet)
    14/6 Skufsan (1:a försöket, 1:a barnet
    26/6 amandakollb (1:a försöket, 2a barnet). 
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget) 

• Symetrical
    19977 skrev 2022-06-03 20:04:01 följande:

Hjärta !!!!!!!!
    Det var en nidblödning jag fick hörni! JAG ÄR GRAVID! Har inte förstått detta, känns som att jag inbillar mig allt trots 3 positiva test. CD29 idag, ÄL+13, nidblödningen kom ÄL+11 och har fortfarande pyttelite ljusbrunt blod som kommer. Åååhh hoppas detta går vägen nu! Det blir förmodligen en februari-bebis då om allt går som planerat!

Jag var verkligen helt övertygad om att denna cykel var körd, jag var ju så himla besviken på min sambo eftersom att han inte tog initiativ vid ägglossningen och hej o hå. Det har verkligen känts som att jag ska få mens hela veckan, i 4 dagar har jag haft ?känningar? i livmodern som jag kan ha innan jag får mens. Inga andra symptom alls förutom nidblödningen i förrgår, men nu känner jag att brösten är liiite ömma om jag medvetet trycker på dom. 

Tack underbara ni för era tumhållningar och lyckönskningar! {#emotions_dlg.flower}

Woho!! Stort grattis! SkrattandeHjärta
  • Symetrical
    Jojjans skrev 2022-06-06 07:14:16 följande:
    Vad märkligt, det måste ju verkligen vara d-vitaminen som ligger bakom. Testa att undvika den till nästa gång ?? Nu får man ju även en helt annan mängd d-vit av att bara vara ute i solen, så det borde ju räcka.

håller tummarna för oss nästa vända istället!
    Hoppas verkligen det! Ville testa en gång ocu nu har jag gjort det. Blev ingen hit, bara ett pilotavsnitt Flört

Japp, midsommarbarn nästa! DrömmerSkål
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023