Konstigt att det inte går att citera inlägg?
Anonym (F):
Ja det är så konstigt att fertila sekretet är försvunnet, men det måste ju ha med spiralen att göra såklart. Mensen har kommit som en klocka även efter uttaget, fast rikligare blödning nu såklart som innan jag hade spiral.
Ja precis, jag menar att sekretet brukar vara sådär stretchigt så man kan dra det som trådar mellan fingrarna, saknar det nu när jag inte sett det på 2 månader hahaha?
Bella41:
Gud så skönt att dom kommit till så snabbt dina barn, sån lycka!!! Låter väldigt tråkigt med både missfall och missed abortion dock, fy?
Men grymt att du också gör Bas Lila! Angående 1 tablett magnesium så har det stått på mina förpackningar att man ska ta 1-3st per dag, men nu när jag beställde hem tabletterna senast så hade dom ändrat till max 1 per dag såg jag också, men äsch, jag fortsätter med mina 2 som jag gjort så länge nu hehe.
Nej jag tror inte att man behöver mer folat än det som är i de 2 tabletterna egentligen, inte enligt livsmedelsverkets rekommendationer iaf, då är det ju mer än tillräckligt. Men kände att lite extra folat i mina järntabletter inte skadar något hehe, hade ändå kommit upp i liknande nivåer om jag tagit 3st av prenatal-tabletterna dagligen.
Åh spännande med Bisolvon och rosenrot, har inte läst in mig på detta så mycket faktiskt, men hur ska du dosera det har du tänkt? Jag har en hostmedicin i skåpet hemma som jag tänkte testa faktiskt, den kanske kan ge mig tillbaka mitt fertila sekret haha! Men det är dock inte bisolvon som ju är så hypeat.
Jag har faktiskt tagit munkpeppar under senaste mensen, vet inte om det blivit nån skillnad direkt, haft lite ondare kring ägglossningsdagarna nu än vad jag brukar ha men inget fertilt sekret som sagt? utöver det lever jag mitt liv som vanligt typ, men dricker alkohol väldigt sällan, eller periodvis typ. Denna veckan blir det vinkväll idag och drinkkväll på onsdag med vänner dock haha! Undviker koffein nästan helt, annars äter jag både skräpmat och nyttig mat, tänker att så länge jag får i mig tillräckligt med nyttigheter o vitaminer så kan lite skit få slinka ned också. Tränar inget direkt, cyklar ibland men Max 3 gånger i veckan och då är det väldigt lugnt tempo.
Skufsan:
Ja se där! Jag kanske ska testa en boosterdos D-vitamin som du säger, nu har jag precis haft ägglossning är jag rätt säker på men får testa det inför nästa månad och se om mitt kära sekret kommer tillbaka. Så konstigt att det försvann med spiralen.