19977 skrev 2022-04-23 09:28:41 följande:
Grattis Solnel! Så himla roligt! Uppdatera gärna hur det går med besök hos barnmorska och ditt mående framöver! :D
Och välkomna hit till er nya! Kul att läsa om alla andras livssituationer och planer!
Jag håller just nu på att spekulera kring mina chanser att det tar sig denna omgång. Har inte så höga förhoppningar då jag tror att jag hade ÄL i onsdags (CD15), och då fick vi inte till ett fullbordat samlag pga sambon jobbade sent och var för trött för att avsluta. :(
Blir lite osäker gällande temphöjningen efter onsdagen dock (CD15). fick en tydlig tempökning idag CD18 som om ÄL inträffade CD17 istället. Men är helt ?torr? vad gäller fertilt sekret sedan CD15 så jag tror att ÄL inträffade då, hade även lite känningar i livmodern CD15/16, så gårdagens försök på CD17 var nog för sent ute. Vad tror ni? Jag hoppas att simmarna från CD13 överlevde tills dess att ÄL ägde rum haha. Är så himla besviken över att vi inte fick till det ordentligt på CD15, det var ju helt klart den mest optimala dagen denna cykel tror jag. :(
Det kan inte ha varit ägglossning CD 16-17? Går ju såklart aldrig att vara säker men i Flo så räknar den ut att ägglossning är dagen då temphöjningen skett eller dagen efter ett posit ÄL-test. Sen kan ju spermier leva i 4-5 dagar osv osv :D
Vi är i motsatt situation eller hur man ska säga. Råkade vara väldigt sugen CD7 och vi hade fullbordat samlag då. Det är alltså 2-3 dagar innan mitt fertila fönster var beräknat i appen, dvs CD14. Men sen kom jag på att jag har haft ÄL CD11-12 ibland?
Tog ett negativt ÄL-test igår men idag CD12 var det väldigt positivt? Alltså att teststrecket nästan är starkare än kontroll-linjen. Lite läskigt är det! Men har inte haft någon temphöjning eller tempdrop än.