Anonym (F) skrev 2022-03-26 23:26:06 följande:
En liten uppdatering från mig sen sist är att spiralen är ute! Känns så konstigt och hormonerna spökar en massa i kroppen. Vågar inte ha sex eftersom jag vill lära känna min cykel och sånt igen, råkar jag bli gravid nu blir det en julaftonsbebis om min cykel fortsätter som innan!!
Sen har jag fått för mig att jag vill berätta för alla i min omgivning att jag tagit ut min spiral. Vill berätta för min bästa kompis (dels för att jag vill att vi ska få barn samtidigt) men också min mamma. Hur klarar folk att hålla sånt här hemligt?
WOHO! Ett steg närmre målet nu!
haha jag är exakt som dig, jag har redan berättat för alla jag känner att jag precis haft min sista ägglossning innan vi kör, och att vi från och med om typ 3 dagar kan köra oskyddat för då kan det är möjligt ta sig förrän ägglossningen i slutet på april kommer hehe. Jag förstår inte heller hur folk lyckas hålla babymaking hemligt och ännu mindre hur de lyckas hålla en graviditet hemlig i 12 veckor därefter!!??
På vilket sätt känner du att hormonerna spökar då? Jag kände verkligen ingen skillnad alls när jag tog ut min spiral i november, jag har ändå känt efter extra mycket för jag trodde verkligen jag skulle känna mig annorlunda haha. Enda skillnaden är väl att jag får lite mer mens nu.
vilka datum förväntar ni er mens/ägglossning ni alla som ska starta nu i april? Jag förväntar mig mens den 8e och ägglossning den 24e. Tror ni inte att jag och min sambo jobbar om varandra under den ägglossningsveckan? Så himla typiskt, första försöket och så kommer vi bara ses några korta stunder, får försöka få till någon snabbis då.