Vi som planerar barn 2023
Sen tar jag ÄL-test när jag tror att ÄL är på g och tagit tempen i ett par månader i förebyggande syfte eftersom jag INTE vill bli gravid den här månaden. Hade en ordentlig temp-dipp imorse och fick två starka streck på ÄL-testet så då känns det som att det mesta står rätt till i kroppen trots hormonkaoset tidigare den här månaden :)
Färgar inte håret ändå så det kommer jag inte göra, däremot har både jag och sambon sen 2 år tillbaka(?) slutat med deodorant med aluminium och fasar ut våra teflon-pannor. Även det är mycket för vår egen del men också sånt man hört kan påverka reproduktionssystemet.
Vi ska nog inte heller försöka "på riktigt" förrän i sommar men ska nog varken försöka eller inte försöka innan dess :D Men tar det sig inte inom typ 6 månader då kommer jag nog försöka boosta innan ÄL och verkligen försöka under ÄL.
Okej men lite extra vitaminer är alltid bra!
ooohhh tempdip, det gillar vi! Vad skönt för dig, då verkar det ju absolut stå rätt till i kroppen ändå!
Åh hur överlever ni med deo utan aluminium? Jag har sådana problem med det! Jag har köpt på mig sjukt mycket olika deodoranter utan aluminium det senaste halvåret för jag tänkte precis som du sluta med det. Men alltså SÅ FORT jag slutar använda mina gamla deos med aluminium så svettas jag som en gris under armhålorna. Har alltid haft problem med svettningar och speciellt från armhålorna, får lökringar jätteenkelt och det skäms jag väldigt mycket över så jag har endast tröjor i de färger (hehe typ svart) där man inte ser lökringar så tydligt? Så jag har gett upp detta precis nyligen, fick hem 2 deos utan alu för 2 veckorsedan men jag känner hur svetten tränger igenom på jobbet och känner doften konstant. Hört att det kan vara en invänjningsperiod men hur lång tid ska man behöva stå ut? :(