202294 skrev 2022-05-10 18:59:23 följande:
Bara jag som blir fullkomligt knäpp av väntan på BIM??
Har BIM på lördag och har tagit tester de senaste dagarna men de har såklart varit supernegativa..
Har haft mensvärk en vecka ca och även superömma bröst. Börjar dock fundera på om det är såhär varje månad, bara att jag vanligtvis kanske inte funderar över det så mycket?
Ville bara skriva av mig!
OMG du är sååå inte ensam.
Har dock hört att ömma bröst verkligen är ett typiskt symptom, så om de är tydligt ömma nu och du inte har märkt av det tidigare menscykler så finns det nog gott om hopp för att det tagit sig för dig!
Jag tog inga graviditetstest alls i väntan på min BIM dock, utan väntade tills BIM-dagen då mensen kom som en klocka. Har i normala fall inte mensvärk men kände verkligen av att det molade tydligt 4 dagar innan mensen kom denna gången, jag trodde ju givetvis att det var ett tecken på något gott men icke.
Hade även väldigt slemmiga flytningar fram tills BIM som jag också trodde var ett tecken, men icke.
Jag brukar känna efter väldigt mycket även innan vi började försöka, så jag tror faktiskt inte att jag inbillade mig något utan att jag faktiskt upplevde skillnad denna första cykel när vi försökte, framförallt med flytningarna. Men den molande känslan innan mens tänker jag verkligen inte gå på igen som ett symptom nästa gång, så kanske man inte blir lika besviken.
Jag känner att jag redan är bitter på alla andra som är gravida runt om mig haha, trodde inte jag skulle bli sån (har 3 närstående som är gravida just nu och de blev gravida på 1a eller 2a försöket allihop).
Blev så irriterad när jag fick frågan av en av vännerna om jag fått min mens (är väldigt öppen med att vi försöker skaffa barn), och då sa jag ja. Fick då rådet av henne att ?stressa inte så mycket så kommer det ta sig snart??..? Ja, ni förstår ju säkert varför jag blir bitter haha