• Elliot1

BIM Januari 2022

Hej!

Tänkte hoppa in här. Inte varit inloggad på detta forum sen min son föddes dec-18? :)

Vi har bestämt att det är dags att börja försöka med syskon. Vill ha en avslappnad inställning men så fort man börjar prata om det så börjar ju planerandet haha. Direkt in på Familjeliv tex! ;)

Lite osäker på BIM, väntar in min mens nu som skulle kommit i förrgår men mina cykler är rätt oregelbundna.

Men som sagt, nu i januari blir det första försöket för oss att få vårt andra barn :)

• Elliot1

Igår kväll kom min mens så nu är det bara vänta in ägglossning. Mina cykler varierar lite men enligt kalendern är BIM 27/1. Dagen innan min födelsedag, vilken bra present det hade varit ;) Dock blir det här vårt första försök till ett syskon så förväntar mig verkligen inte att det ska ta sig på en gång.

Lägger till mig i listan!

2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet) PLUSSAT

3/1 Pepsin

3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

8/1 Ellobi

8/1 Kiiwii

8/1 butembobaby

10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

20/1 loppan483

22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

• Elliot1
    PrincessDalia skrev 2022-01-07 06:46:17 följande:

Hur mycket pratar ni med era killar om bebisverkstaden? Är ni helt öppna och berättar när ni misstänker att ni har ägglossning eller kör ni bara på?

Min man är helt med på det. Vi försöker dock ta det lite med humor och en glimt i ögat när det är dags för ägglossning och maraton-liggande.. :)

Är ju dock bara på första försöket men har en son sen innan och även då var han varje månad helt med på när det var dags.
  • Elliot1

Tänk vad knäppt det är att bara för att man bestämmer sig för att försöka bli gravid så känner man av minsta lilla symtom i kroppen.. :)

Helt plötsligt känner man sig både illamående, trött, kissnödig, svullen osv efter ägglossning haha.

Har BIM om en vecka och detta är första försöket till ett syskon så jag tänker att osannolikheten att jag är gravid är ganska liten. Mest lite kul och konstigt att man kan inbilla sig så mycket.

• Elliot1
    Solskensdag skrev 2022-01-18 11:40:09 följande:
    Samma här haha. Men sen kan det ju absolut ge sig på första försöket! Håller tummarna för att det inte är önskesymtom för er Jag har också bim om en vecka. Kommer ni att testa innan?

Haha jo, det är ju inte omöjligt men hade ju verkligt känts helt sjukt om det faktiskt tog sig. Men jag inbillar ju mig både det ena och det andra nu. 

Kommer nog inte testa innan, eller jag ska åtminstone försöka hålla mig. Får väl se om det går eller inte.. 

Sist jag var gravid så hade jag typ inga symtom alls och glömde nästa bort att testa mig, hade satt in en tampong för jag ville inte få mens när jag var iväg på en kurs inom
    träning, dvs fysiskt aktiv större delen av dagen. När jag kom hem var tampongen torr och då kom jag på att jag borde testa och då var det väldigt positivt haha. Hade gärna fått ett så starkt streck igen, men då får man nog vänta till BIM! :) 

Hur tänker du kring det? 

• Elliot1
    Solskensdag skrev 2022-01-18 16:00:15 följande:
    Vilken dröm ändå att helt glömma bort det! Är typ ända jag kan tänka på haha så finns tyvärr inte på kartan

tänkte också vänta till bim - jag var gravid i oktober och testade tydligt positivt bim-2. Men fick tyvärr mf och har varit super skengravid i nov och dec så är lite rädd för besvikelsen över ännu ett negativt test?fick massor med konstiga symtom då så litar inte riktigt på mina olika symtom längre haha! Om inte jag får ännu tydligare symtom kommer jag vänta till bim som är på söndag tror jag får se om jag håller mig

haha ja, det var skönt att det blev så. Men vi hade försökt länge så jag hade nog gett upp lite mentalt tror jag ;) 

Förstår vad du menar, det är lite det jag vill undvika och därför vill försöka vänta. Har också ett mf i bagaget. Men det kliar ju helt klart i testfingrarna haha 

• Elliot1

Idag testade jag positivt för Covid-19 utan ha några direkta symtom på sjukdom. Lite rosslig men knappt märkbart. 

Så för att dagarna till BIM ska gå ännu långsammare ska nu hela familjen in i karantän :) Vad kul vi ska ha!

• Elliot1

Jag var ju kaxig i ett tidigare inlägg och sa att jag inte skulle testa mig innan BIM, men har haft en så sjukt konstig känsla i kroppen att jag inte hålla mig idag.. Hade dessutom några test liggandes hemma. 

Längden på min cykel varierar mellan 24-27 dagar. Tar varken temp eller ÄL-test men är typ 100 procent säker på att vi träffade rätt kring ÄL.

Är på CD24 idag så tänkte att det kanske skulle kunna synas något ändå. 

Testet var alltså fett negativt haha. Inte oväntat eftersom det är första försöket, men visst blir man lite småsur. 

Får vänta in min mens istället och ta nya tag i feb! :) 

• Elliot1
    Rilakkuma skrev 2022-01-24 22:05:56 följande:
    Vad trist, särskilt när man får upp hoppet av den där känslan i kroppen. Men om det eventuellt är tre dagar kvar tills BIM kanske det finns hopp än? Särskilt om du tog ett vanligt test och inte ett tidigt. 

Hur känner ni andra som börjar närma er BIM? Jag har en brännande känsla i kroppen och spänningar vid livmodern, men försöker verkligen att inte överanalysera den här gången? 

Ja, supertråkigt. Men det känns ändå okej, första försöket så ingen som hade förväntat sig att det skulle ta sig.. Men man hoppas ju alltid :) 

Som du säger, det finns hopp än men samtidigt är jag nu 100% inställd på att mensen kommer när som helst. Tog ett vanligt test så tanken slog ju såklart att det kanske var för tidigt, men försöker att inte ha några förhoppningar. Har fortfarande massa symtom som jag inte känner igen som PMS, men tror också att det är inbillning. 

Hoppas verkligen det blir plus för dig igen! 

• Elliot1

Godmorgon! 

Idag fyller jag år och fick en fantastiskt present imorse i form av - mens! 

En dag sen, men jag var förberedd då jag testade negativt igår på BIM. 

Nya tag nästa månad och jag ska definitivt fira mig själv med vin ikväll :) 

• Elliot1
    Rilakkuma skrev 2022-01-28 08:48:00 följande:

Trist start på en födelsedag, så lite positivt ändå att du tog ett test igår och hann förbereda dig. Låter väldigt klokt att fira med vin! Grattis :) 

Jag är 99% säker på att det inte lyckades den här månaden, har haft min vanliga kraftiga mensvärk sen i måndags och inga ömma bröst eller andra symptom. BIM på söndag. Känner mig orimligt besviken och trött på att det inte blev något, det har ju bara gått fyra månader så det känns egentligen löjligt att halvt ha gett upp hoppet redan.. Tror det bidrar att flera nära kollegor och min bästa vän är gravida redan. 

Så vi ses nog i februaritråden! :) 

Det är ju såklart alltid trist när mensen kommer när man försöker bli gravid, men jag hade nog blivit väldigt förvånad om vi lyckades på försöket! Vårt första barn tog lång tid att få till (tot 1,5 år och ett missfall) så lite stressad är man ju att det ska bli så igen. Men har ändå en liten magkänsla att det kommer gå fortare denna gång.. 

Förstår känslan att man ger upp hoppet, även om 4 månader inte alls är lång tid i sammanhanget. Ser att det är ditt andra barn, var det svårt att få till första? 

Ge inte upp, plötsligt händer det :) 

Tack för grattis! :) 

• Elliot1
    Rilakkuma skrev 2022-01-28 09:18:35 följande:

Förstår det, att lyckas på första försöket är trots allt ganska ovanligt. Jag förstår stressen, tror det värsta är ovissheten, att man inte vet när/om det blir en bebis. Hade någon gett mig ett datum att förhålla mig till tror jag det hade känts lättare :) Behövde ni ta hjälp sist eller tog det sig spontant efter 1,5 år? 

Mitt första barn tog 6 månader, men på den tiden hade jag extremt oregelbunden mens, min cykel kunde vara upp till 70 dagar lång. Så egentligen var det 2,5 försök (rätt säker på att vi missade ÄL på första försöket). Med tanke på att min cykel är så stabil nu på ca 27 dagar hoppades jag att det skulle gå lätt. Är lite rädd att det ska vara svårare nu 6 år senare, även om jag bara är 31. Jag har dock en ny partner nu som jag varit gravid med tre gånger (en abort och två missfall). Så min kropp verkar kunna bli gravid lätt åtminstone. Men man vill ju gärna att det ska gå hela vägen.. 

Hoppet brukar öka igen när mensen är över och det officiellt är dags för ett nytt försök :) 

Ja precis, det är ju det :) Håller med om att ovissheten är värst, vi har väntat lite längre med syskon än vad vi egentligen vill så nu när det väl är dags så vill man ju att det ska ske helst igår! 

Vi behövde inte ta hjälp, men det tog sig först på försök 8, det blev missfall i vecka 7. Väntade en cykel efter det och sen typ det typ 6-7 försök till. 

Skönt att det gått lite snabbare för dig och att du verkar ha relativt lätt för att bli gravid (även om det såklart är
    riktigt pissigt med missfall), tror nog det tar sig och blir en bebis för er snart! :)

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-01-28 21:00:22 följande:
    Grattis på födelsedagen! Tråkig present men tycker du ska ta typ en flaska bubbel istället ;)
    Som ovan talare sagt så tror jag vi också ses i februaritråden :)

Det blev både drinkar, bubbel och rödtjut ;) Satt som en smäck!!

tack så mycket :) 

• Elliot1
    Rilakkuma skrev 2022-01-29 19:52:45 följande:

Det känns nästan lite pinsamt att skriva det här, med tanke på mina ?säkra? uttalande för några dagar sen om att jag får sikta på februaritråden. Men imorse plussade jag! Hade verkligen noll förhoppningar men så var tempen förhöjd imorse (BIM imorgon) och det gjorde mig fundersam. Tog ett test igår där jag fick ett supersvagt streck 5 min efter sista avläsning som jag antog var spök. Så att dagens var så mycket starkare och började dyka upp redan efter 1 minut känns skönt efter två täta missfall Solig

Stort grattis, vad roligt!! :) 
Svar på tråden BIM Januari 2022