• Rilakkuma

BIM Januari 2022

Pepsin skrev 2022-01-05 15:50:29 följande:

Hur lång lutealfas har ni? Förra månaden hade jag 12 dagar mellan äl och mens. Nu är jag inne på dag 14 sedan äl och mensen har inte dykt upp. Avvaktar några dagar till med test dock för insett att testen bara kostar och är man gravid så är man ju det även om några dagar haha. :)

Min är 11 dagar och har alltid varit så vitt jag vet. Hört att den kan ändras efter man fått barn, men det gjorde den inte för mig.

Låter klokt, starkt att du kan hålla dig! :) Håller tummarna.
  • Rilakkuma
    Fagelfri skrev 2022-01-06 10:32:46 följande:

Hej! Kommer med ny Natural Cycles-fråga här. Hoppas det är okej? Jag hade beräknad ÄL i måndags. Utifrån att jag inte fått någon temp-höjning har ny ÄL beräknats dagligen och senast igår trodde appen att jag skulle ha ÄL idag. Nu när jag tempade imorse var tempen äntligen stegrad. Men nu har appen utifrån detta sagt åter att min ÄL var i måndags (cb 12). Någon som använder appen själv och kanske kan förklara varför den kan hoppa så många dagar?

Kan jag lita på att ÄL verkligen var i måndags nu och inte idag? Och jag vet att den måste fastställas men om det fastställs, ÄR temp-metoden då ?pricksäker??

Jag tog ett glas vin igår haha för jag tänkte att ÄL ändå inte varit än. Nu är jag förvirrad.

Jag använde NC för typ 5 år sen, men använder en liknande gratisapp nu. Kan det vara så att appen tar hänsyn till om du fyllt i en viss typ av sekret? Det gör min gratisapp, vilket jag tycker är bra.

Jag tror appen behöver tre dagar i rad med förhöjd temperatur för att bekräfta ägglossning, så det kanske är så att den ändrar ägglossningsdag igen om några dagar?
  • Rilakkuma
    Pepsin skrev 2022-01-06 09:35:17 följande:

Börjar på riktigt tro jag är gravid, är dock borta till imorgon så testar nog imorgon kväll eller lördag morgon. Mensen är sen och nu spänner brösten som de inte gjort sedan jag ammade. Så spännande! Men har även molvärk vilket ju kan vara pga mensen snart kommer?!

Vad spännande! Tycker också att ett gravidsymptom har varit att brösten återigen känns spända på samma sätt som vid amning. Molvärk har jag haft varje graviditet också, men den känns lite annorlunda än innan mens. Håller tummarna :)
  • Rilakkuma
    Pepsin skrev 2022-01-07 14:27:13 följande:

Gahhh nu är jag hemma med testen i badrummet men är så nervös, vågar liksom inte testa haha. Är så rädd att det ska visa negativt. Äl+16 idag

Åh vad spännande, lycka till!
  • Rilakkuma
    Butembobaby skrev 2022-01-07 18:11:18 följande:

Bifogar en bild på mitt test, tror inte kameran lyckats plocka upp strecket äns för det är så ljust

//

Jag ser tyvärr ingenting, kanske om du beskär bilden lite? Det blir så suddigt när man laddar upp bilder i normal storlek här, upplever jag iaf.
  • Rilakkuma
    Trullsan123 skrev 2022-01-09 11:27:21 följande:

Här kommer bilden den dök tydligen ej upp i inlägget

Helt klart positivt! Grattis :)

Har också två missfall bakom mig så jag förstår att det känns svårt att lita på att man är gravid.
  • Rilakkuma
    Trullsan123 skrev 2022-01-09 12:37:51 följande:

Men det är bara dag 24 i cykeln. Kan ett test visa positivt redan nu? Tänker om det kan vara fel på testet

Det tror jag absolut. När jag fick positivt första gången förra cykeln var jag på ÄL+8 vilket är dag 24 för mig. Det beror ju på hur lång cykel man har och när ägget implanterades :)
  • Rilakkuma
    Ellobi skrev 2022-01-09 21:58:40 följande:

Nitlott för oss den här gången också. En dag senare så kom mensen.

Grattis till alla er som blivit gravida och jag tokhåller tummarna för er som fortfarande har hopp om plus. Lycka till

Vad tråkigt att det inte tog sig, har ni försökt länge?
  • Rilakkuma
    Länken skrev 2022-01-11 10:52:03 följande:

Hej!

Tog en paus från familjeliv i december, varit låg efter två missfall och tio försök. Inne på elfte försöket och imorse PLUSSADE vi :)

Bim var igår 10jan men testade imorse för att känna att jag inte testade för tidigt. :) Har lagt till mig i listan.

Är glad men samtidigt orolig för ett tredje missfall. Nu hoppas jag att detta efterlängtade liv stannar.

Åh grattis, vad roligt! Håller tummarna att det går vägen.

Gjorde ni något speciellt den här gången och hur gör du/ni för att hantera oron? Jag har också haft två täta missfall så jag är osäker på hur jag ska hantera ett eventuellt framtida plus.
  • Rilakkuma
    Blucky skrev 2022-01-14 21:06:52 följande:

Jag har kort cykel på 25 dagar, så jag har bara 11 dagar efter ägglossning till mens. CB testa tidigt säger sig ju kunna upptäcka graviditet 6 dagar innan BIM, vilket för mig skulle innebära ÄL+7. Antar att det inte fungerar att hitta graviditet då även om man sedan visar sig vara gravid då det tar tid för ägget att fästa. Är det någon som vet hur tidigt efter ägglossning man tidigast kan testa med CB testa tidigt? T ex ÄL+8, ÄL+9 etc, oberoende av avstånd till BIM? Säg till om jag fått det helt om bakfoten

Det står att man kan testa tidigast 6 dagar innan missad mens (dvs dagen efter BIM), eller 5 dagar innan BIM. De som skapat testen utgår från att man har en lutealfas på 14 dagar, men för oss som har kortare tid är det ju enklare att tänka i ÄL+något :) Vad jag hört ska ÄL+8 vara en sådan milstolpe för när det tidigast går att se något resultat med tidiga test, så var det också för mig sist jag var gravid. Men allt beror ju på när ägget har fäst, så helt säkert är det ju inte att det syns något!
Svar på tråden BIM Januari 2022