Fagelfri skrev 2022-01-06 10:32:46 följande:
Hej! Kommer med ny Natural Cycles-fråga här. Hoppas det är okej? Jag hade beräknad ÄL i måndags. Utifrån att jag inte fått någon temp-höjning har ny ÄL beräknats dagligen och senast igår trodde appen att jag skulle ha ÄL idag. Nu när jag tempade imorse var tempen äntligen stegrad. Men nu har appen utifrån detta sagt åter att min ÄL var i måndags (cb 12). Någon som använder appen själv och kanske kan förklara varför den kan hoppa så många dagar?
Kan jag lita på att ÄL verkligen var i måndags nu och inte idag? Och jag vet att den måste fastställas men om det fastställs, ÄR temp-metoden då ?pricksäker??
Jag tog ett glas vin igår haha för jag tänkte att ÄL ändå inte varit än. Nu är jag förvirrad.
Jag använde NC för typ 5 år sen, men använder en liknande gratisapp nu. Kan det vara så att appen tar hänsyn till om du fyllt i en viss typ av sekret? Det gör min gratisapp, vilket jag tycker är bra.
Jag tror appen behöver tre dagar i rad med förhöjd temperatur för att bekräfta ägglossning, så det kanske är så att den ändrar ägglossningsdag igen om några dagar?