Snöoväder skrev 2022-01-19 20:54:54 följande:
Vi går till samma klinik nu som när landstinget betalade.
Första gången blev det barn på första försöket, guldägg! Men inget till frysen.......
Nu blev första omgången inget men 4 i frysen. Men det var jobbigt, det tar mycket att få ett negativt resultat.
Har gjort ett FET i höstas, blev inget. Sen har min mens varit konstig, inte haft äl och ja. Det har inte känts stabilt att använda de i frysen när min kropp inte vill.
Därför gör vi en ny omgång med äp nu, för att för mig psykiskt så känns det bättre, än om sprutor och äp känns. Så är det mer värt än att bara sätta in en fryst som inte blir något.
Kan uppleva att vården var bättre när man gick igenom allt första gången, men det kanske var för att det var första gången. Nu tror de att man är van för att man gjort det förut. Sen träffar man många olika. Gör ul närmare hemmet och sånt. Finns de som är så duktiga och bryr sig och de som borde göra något annat...
Jaa okej, då förstår jag!
Vilken häftig erfarenhet att lyckas på första försöket. Men jag kan tänka mig att det också bidrar till mer jobbiga känslor när det inte går lika smidigt gången efter. Starkt av dig att fortsätta! Jag hoppas så innerligt att det nästa insättning blir med guldägget för din skull.
Jag har inte ens gjort mitt första försök, men börjar redan fundera på plan B hos privata utförare om de försök som finansieras av regionen inte skulle ge resultat eller om resan till eventuella syskon blir längre än tänkt. #kontrollfreak