Inlägg från: norrsken91 |Visa alla inlägg
  • norrsken91

IVF 2022

Noran89 skrev 2022-03-01 23:38:18 följande:

Hej! Hoppar in här som helt ny på FamiljeLiv, och i IVF-världen. 

Vi har försökt i drygt 2,5år och är väl klassade som oförklarligt barnlösa då allt ser bra ut. Jag har haft några enstaka cystor men inget som ska egentligen påverka. 

I december fick vi remiss skickad till Livio och imorgon börjar jag med Gonal-F 150. Tänkte det kunde vara kul att följa och prata med andra i samma situation ????

Kul välkommen, jag är också ny. Iaf på IVF fronten, har kört samma dos som du fast med Bemfola och går också hos Livio. 
  • norrsken91
    Alegsken skrev 2022-03-01 11:14:03 följande:

Äggplock idag efter 8 dagar med sprutor! (Gick fort, var inställd på typ 14-16 dagar med sprutor men har ingen koll)

11 ägg fick dom ut! Hoppas nu på hög befruktning! :) 

Men vad skönt! Har du fått något svar idag på hur det gick? :) 
  • norrsken91
    Noran89 skrev 2022-03-03 19:21:31 följande:
    Tack! Det drog igång så fort när vi väl fick remissen så har inte riktigt fattat att vi börjat..kommer nog inte kännas som på riktigt förrän vid äggplock. 
    Har första ultraljudet efter sprutstart på måndag. 
    Vilket Livio går du mot? Vi går mot Umeå :) 
    Nej det känns overkligt, man vill bara få äggplocket avklarat för att få reda på hur nästa steg ska hanteras. Är ju ändå otroligt hur fort det går med korta protokollet. Vi går i Falun. Vi bor mitt emellan Umeå och Falun avståndsmässigt och de föll sig bara på Falun helt enkelt. Är dock lite orolig över att de inte har helgöppet.. Gör ju äggplock på måndag vilket betyder att OM en 5 dagars ska återföras är det på lördagen. Men får väll höra hur de tänker efter äggplocket. Har Umeå öppet på helger? 
  • norrsken91
    Alegsken skrev 2022-03-03 19:38:19 följande:

Har ni märkt av några biverkningar av sprutorna?
    Körde korta programmet och var helt ok första dagarna.

Men sen trött och skakig, och tog stoppsprutan i söndags så alltså varit utan hormoner i 4 dagar. Men efter ÄP och stoppsprutan är jag HELT slut??så trött. Orkeslös på kvällarna och utan energi på jobbet på dagarna?.

Haft lite huvudvärk dag 2-3. Sedan kom tröttheten, främst mitt på dagarna. Behövde sova på min lunch haha, nu gör brösten väldigt ont. Märks att de snart är dags för plocket känner mig lite svullen och de ömmar i båda äggstockarna. 
  • norrsken91

Hej,

Gjorde mitt äggplock idag. Var så fruktansvärt nervös igårkväll men jag hoppas jag kan lugna något med min upplevelse. Fick två Alvedon en halvtimme innan, sedan var det dags. Jag hade bett om att inte få morfin då jag hatar känslan av yrsel. Han som gjorde plocket förklarade exakt hur och var han gjorde samt när det skulle sticka till. Fick en chock av hur lite sticket av bedövningen kändes, haha. Och då var det de enda jag tyckte kändes mest. När plocket var igång kändes det som ett svagt tryck i en millisekund. Min man fick också följa med de hade släppt på de restriktionerna nu, han tyckte det var coolt att se samt skönt att ha honom där. 

Så vill bara säga att det behöver inte vara rena pinan, men det är dock väldigt individuellt hur man känner förstås. Jag är ändå glad att jag förberett mig på det värsta och fick bevisar motsatsen. Fick ut 8 ägg, så nu återstår väntan till imorgon för att få svar. 

Lycka till ni som inväntar ert plock :) 

• norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-07 19:20:16 följande:
    Å det här var precis det jag behövde höra idag <3 Jag har äggplock imorgon och börjar känna av nerverna aa. Vilket bra resultat med 8 ägg, nu hoppas vi att alla blir befruktade <3 
    Antar att du genomfört ditt plock nu? Hoppas det gick bra :) 
    Alla våra ägg befruktades så vi ska tillbaka för insättning på lördag. Sjukt spännande och lite overkligt.. 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-08 11:31:33 följande:
    Hurra att det gått så bra, skönt att alla befruktades :) Jag är precis klar här, ligger och vilar hos livio (min kille får inte vara med). 16 ägg fick dom ut! Tokigt, men räknar inte med att alla befruktas såklart. Dom har ju pratat om färsk återföring men tror det inte längre är aktuellt, gör inte så mycket så länge det är 'på gång' :) 

Heja oss! Vilka grejer vi går igenom :) 
    Men Grattis :) Då får vi hoppas att du får bra besked imorgon. Vi går också hos Livio. Tror de var först igår de släppte på för partner med på äggplock i Falun. Kan det bli totalfrys för er iom så många ägg? Ja vi är grymma!! Hur mår du efter ingreppet? 
  • norrsken91
    Loppan1994 skrev 2022-03-08 12:49:17 följande:

Norrsken91: men wow!! Så härligt att det inte kändes mer!! Hoppas det blir samma upplevelse för mig med! Och det med morfin känner jag samma inför, men fick du lugnande? Sen måste ja bara fråga, har dom invägning inför äp? Ja har gått upp några kg sen inskrivningen så just nu går jag på hård diet  // Tungan ute

Nej inget lugnande, tänkte fråga men blev aldrig av.. Fick  2 Alvedon innan. De erbjöd Alvedon samt morfin.  Ingen invägning innan plocket och några kilo hit eller dit bör nog inte påverka så mitt tips är att skippa dieten och förbered kroppen på vad som komma skall istället :D Håller du på med sprutor nu eller väntar du också på plock? 
  • norrsken91
    Noran89 skrev 2022-03-09 13:22:00 följande:

Vad härligt att höra att det gått bra på era äggplock! 16 ägg! Wow! 
    Jag har varit på första ultraljud i tisdags och hade då bara 2-3 större folliklar "/ men många mindre än 10mm, enl. Livio är de små inte uteslutna än utan kan komma ikapp inför äggplock..har nytt ultraljud imorgon. 
    Har idag börjat känna av lite tryck mot båda äggstockar och har betydligt mer flytningar. Är nojig att jag får ägglossning innan man hinner ta dem..men det kanske inte ens går om man tar Fyremadel? 
    Jag är lite nervös inför äggplocket och att få morfin, har aldrig fått det innan..men vill nog ha de ändå för är rädd det ska göra lika ont som det gjorde att göra HSS. 

Jag hade extrema ägglossningsflytningar under min sprutperiod. Däremot dagen innan plock var det jättetorrt och helt annorlunda blev supernervös att ägglossning hade skett men var lugnt. Så försök att inte oroa dig men jag VET känslan! Du kan be om att få lite morfin till en början, så kan de pyttsa i mer eftersom beroende på hur du känner dig. Men man hinner inte tänka där inne för allt går så fort. Ett tips är glöm inte andningen, tyckte de hjälpte bra att andas djupt och långa andetag. :) 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-09 15:23:19 följande:
    11 av 16 befruktades, känns jättebra! Dom fryser alla just pga risken för överstimulerig, känns rätt skönt faktiskt eftersom jag har rätt ont; mycket bättre än igår men ändå så pass att jag inte är så pepp på att ha nån som håller på där nere just nu haha! Fast seegt såklart att vänta i typ 1,5 månad aaa. På måndag ringer dom och berättar hur det gått, hoppas många klarar nedfrysning aaa.

Och du har insättning på lördag, ojoj vad spännande! Hur känns det? När får du höra hur det gått med nedfrysning och sånt?
    Grattis vad fint resultat :) Skönt med frys ändå så att du får återhämta dig. Inte kul att bli jättesjuk i överstimulering kan jag tänka mig! Har efter all påläsning förstått att det nästan är större chans att det tar sig efter insättning av frysta.  Ja det känns spännande, längtar. Bra fråga.. Tror nog att jag får informationen där och då om hur det blir med de övriga. Skönt om man kan frysa ner och använda framöver om det inte skulle ta sig nu. 
Svar på tråden IVF 2022