• Noran89

IVF 2022

Lilleplutt2022 skrev 2022-06-04 09:11:12 följande:
    Åh så bra att de erbjuder test av nivån, då vet man ju om man har rätt nivå.Solig När har du testdag? Lycka till med ruvningen! Hjärta
    Ja det är jättebra! Har testdag 15/6, 13 dagar efter återföringen Glad
  • Noran89

Är på rd7 och befarar lite att det inte gått vägen den här gången heller Gråter
    Fick en lätt ljus blödning igår, försökte inte tänka på det men idag har jag blött mer (men inte supermycket) och haft molande mensvärk. Vill hålla hoppet uppe men inte allt för mycket för jag kommer bli så himla besviken om det är negativt på onsdag. Funderar på att ta ett test på lördag mest för att se OM det är positivt, om det blir starkare eller svagare på onsdag.
    Jag har haft en del hugg och stick i magen innan blödningen, men i förrgår högg det till rejält så fort jag rörde mig, sen kom då blödningen dagen efter. Annars har jag mest känt mig sjukt hungrig! Vilket bara kan vara PMS men känner inte igen att jag haft sån här hunger förut innan mens. 

• Noran89
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-10 12:45:08 följande:
    Men åhh, vet hur det känns och förstår din oro.Hjärta Men skulle det inte lika gärna kunna vara en nidblödning och då är det ju något positivt?! Solig Hur många dagar var embryot du satte in? 
    Håller tummarna för dig att blödningen samt biverkningarna beror på att det är ägget som har fäst!
    Försöker intala mig att det skulle kunna vara nidblödning, men känns för likt en mensblödning tyvärr. Är så svårt att avgöra då jag alltid haft så sparsam mens, så hoppet finns varje gång att det ska kunna vara något ändå istället för att kunna släppa det när man inser att man blöder Obestämd
    Det var en fem eller sex dagars (minns faktiskt inte exakt) som sattes in. 
  • Noran89

Tog ett test igår som var helt blankt Rynkar på näsan om där är en liten där bör jag vara v4+3 idag, men tycker att det borde visat ett svagt streck åtminstone. Har typ slutat blöda, totalt tre dagar, brukar annars ha mens 5-7 dagar. Vet inte om jag ska ringa Livio redan imorgon eller vänta till faktiska testdagen på onsdag. Oavsett hinns det nog inte med något nytt ÄP innan dem har semesterstängt Obestämd

• Noran89

Mitt test i onsdags var negativt Rynkar på näsan
    Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

• Noran89
    Carina82 skrev 2022-06-17 16:05:39 följande:
    Å tack Hjärta Känns fortfarande overkligt och som att det kan gå snett när som helst, men är försiktigt optimistisk haha! 
    Låter som att det verkligen är välbehövligt för er med en paus över sommaren, låter ju som ett jättebra tillfälle att få en nystart och boosta kroppen med sol, glass och vitaminer Solig Håller verkligen alla tummar för att det ska få genomslag i äggkvalitet och sånt Hjärta
    Noran89 skrev 2022-06-17 11:33:02 följande:

Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Å vad tråkigt! Var officiella testdagen i onsdags? Du kanske kan ta nåt ytterligare test om du vill dubbelkolla? Är ju lätt att man gräver ner sig i google, skönare att få det svart på vitt Hjärta Skräp att kliniken är stängd i juli, man vill ju bara köra igen liksom, men samtidigt kanske det kan vara bra för kropp och själ med en kort paus  HjärtaÅh vad tråkigt att dom avbröt, men väldigt flexibelt av dom att byta till insemination! Hoppas hoppas hoppas Hjärta
    Ja officiella testdagen var i onsdags. Kommer nog ta ett test till närmre midsommar, är det negativt tänker att jag borde kunna ta mig ett glas vin på midsommarfirandet utan dåligt samvete. Kommer också börja med ägglossningstest på typ måndag, och dem sägs ju också kunna känna av hcg 
  • Noran89
    smulis85 skrev 2022-06-19 07:10:53 följande:

Tråkigt att stimuleringen inte gick vägen men ändå bra att ni får göra en insemination! Hoppas på att de fungerar håller alla tummar och tår för er! 

Noran89 skrev 2022-06-17 11:33:02 följande:

Tråkigt med negativt test  massa kramar till dig! Ja alltid dessa frågor som man bokar för vart man än är i cykeln. Hade du fått nån blödning? 
    Ja jag hade en 3 dagars blödning med start rd7, inte helt lik mina vanliga mensblödningar. Nu senaste dagarna har jag mått väldigt illa till och från, men skulle ju kunna vara för att jag närmar mig ägglossning med. Är antingen på rd17 idag om man ska hålla hoppet uppe, eller cd11, och jag brukar ha mina ägglossningar sent, runt cd20 så känns tidigt att börja känna av den nu.
  • Noran89

Stort grattis till er som fått plus! Skrattande

Jag tänkte höra om någon haft erfarenhet av positivt ägglossningstest flera dagar i rad? Vanligtvis brukar jag få utslag 1-2 dagar och därefter sjunkande LH, men nu har jag haft positivt i 5 dagar!

Jag gjorde ju FET 2/6 men fick en tredagars blödning på rd 7 och testade negativt rd 11 och 13 samt onsdag förra veckan som skulle varit rd 20. Jag har till och från mått väldigt illa, särskilt igår och idag. 
    Borde haft ägglossning i måndags eller tisdags.

• Noran89
    Carina82 skrev 2022-07-05 07:25:58 följande:
    Bättre sent än aldrig, hur har det gått? Jag har aldrig fått positivt utslag så länge men tänker att kroppen ju kan bli lite knasig efter alla mediciner, hoppas det blir som vanligt snart Hjärta 
    Jag har inte tagit några mediciner sedan februari/mars, min FET var i helt naturlig cykel. 
    Igår hade jag mitt åttonde positiva ägglossningstest, och då har jag även bytt från sticka till stav för att se om det var något fel på stickorna. Jag ska köpa ett grav.test idag och ta imorgon...men jag vågar inte riktigt, orkar inte med ett negativt resultat.
  • Noran89
    Carina82 skrev 2022-07-05 10:37:02 följande:
    Förstår! Kanske lika bra att ta ett test för att få svar svart på vitt och slippa ovissheten Hjärta  Om inte din klinik är stängd för sommaren så kanske du kan ringa och fråga? 
    Får se om det funkar med bifogad bild här. Tog testet imorse, efter tre min syntes kanske ett spökstreck, duschade lite snabbt och kollade igen inom 10min ramen och det såg ut såhär (testet ska läsas mellan 3-10min). Det är ju ett streck men det är så tunnt..vad tror ni?

Min klinik har såklart stängt hela juli, sist jag pratade med dem hade jag haft fyra positiva ägglossningstest och fick som svar att det kunde vara fel på testen, annars visste hon inte varför det blev så. 

Svar på tråden IVF 2022