• Anonym (Orolig tjej)

Orolig för pisse

Hejj! Sökt hjälp för sömnproblem och nu vill dom pissa mig för droger o ta blodprov för alkohol. Rökte cannabis för några dagar sen. inte rökt innan de och ska göra testerna om några dagar. Kommer jag pissa posetivt? Kan jag undvika det? Vad ska jag göra?????? 
    TACKSAM FÖR SNABBT SVAR??

kanske inte rätt kategori men vet ej va jag ska trycka i

• Svar på tråden Orolig för pisse
  • Anonym (Lina)

Säg att du är sjuk den dagen du ska göra provet och be att få återkomma senare... en del mår ju kasst av corona flera veckor, så då borde det hinna ut ur kroppen...

Dock har jag haft sömnmedel i 15 år och aldrig behövt lämna urinprov så jag förstår inte riktigt varför...

• Anonym (Orolig tjej)

jag röker inte regelbundet det var bara nån gång ba så.

Dom skulle undersöka om det var något fel i kroppen som får mig att kunna sova dåligt.
    Men får säga att jag är sjuk men hur lång tid kan de ta tills det ej syns på pisse? Tror ni att det kommer synas på blodprovet Även fast de säger att blodprovet är för alkohol?

• Anonym (S)

Om du tar testet om några dagar så kan det visa positivt. Om du väntar till veckan därpå kommer det inte synas.

• Axel67

THC är sitter i kroppen i flera månader.  Mitt tips för bättre sömn är sluta med droger och motionera istället.  Bara så enkelt som en promenad på ca 30-60minuter om dagen gör så otroligt mycket för välbefinnandet.  Förkasta inget. Pröva . Du får resultat direkt.  Men sluta med drogerna. Inget gott kommer med dom . 

• Anonym (Eh)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2022-02-11 20:41:48 följande:

jag röker inte regelbundet det var bara nån gång ba så.

Dom skulle undersöka om det var något fel i kroppen som får mig att kunna sova dåligt.
    Men får säga att jag är sjuk men hur lång tid kan de ta tills det ej syns på pisse? Tror ni att det kommer synas på blodprovet Även fast de säger att blodprovet är för alkohol?

De ska kolla om det är något fel i kroppen så de tar blodpro och urinprov för droger? What?
  • Anonym (S)
    Axel67 skrev 2022-02-11 20:52:29 följande:

THC är sitter i kroppen i flera månader. 

Inte om man bara röker på väldigt sällan. Då går det ur kroppen på ungefär en vecka.
  • Anonym (Kim)

Vill funka hjälp för dina sömnproblem eller bara ha sidodroger? Självklart ska du lämna prover. Blodprovet kommer att visa din alkoholkonsumtion de senaste 8 veckorna. Drogtestet är numera ett salivprov. Visar på ett 70 tal olika substanser. Ger det utslag så kan man skicka in för verifiering och då får man fram de exakta halterna, inte bara positivt prov. Tycker det är helt riktigt för ska du ha vård är det inte mer än rätt att din egeninsats är att hålla dig ren. 
    Det är mycket bättre att du är ärlig när du lämnar proverna. Det visar att du är mer seriös än att ljuga och boka av. De på mottagningen har hört alla ursäkter plus några till. 

• Aylae

Jag hade bokat om tiden tills om typ två veckor för att vara på den säkra sidan. Skumt att de vill göra drogtest för övrigt!

Livet är inte en sprint - det är ett maraton!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kim) skrev 2022-02-11 21:30:00 följande:

Vill funka hjälp för dina sömnproblem eller bara ha sidodroger? Självklart ska du lämna prover. Blodprovet kommer att visa din alkoholkonsumtion de senaste 8 veckorna. Drogtestet är numera ett salivprov. Visar på ett 70 tal olika substanser. Ger det utslag så kan man skicka in för verifiering och då får man fram de exakta halterna, inte bara positivt prov. Tycker det är helt riktigt för ska du ha vård är det inte mer än rätt att din egeninsats är att hålla dig ren. 
    Det är mycket bättre att du är ärlig när du lämnar proverna. Det visar att du är mer seriös än att ljuga och boka av. De på mottagningen har hört alla ursäkter plus några till. 

Håller med. Att komma med en ursäkt lär ses på samma sätt som ett positivt test.
  • Anonym (Orolig tjej)

om jag säger som det är, Vad händer då? De har ju bara hänt en gång o innan de var längesen. 
    blandar dom in något mer? Tänker på böter eller något. Kan så lite om detta o tänker alltid de värsta om de.
    Droger är absolut inget jag skulle göra regelbundet. Har ju bara vart när man hänger med någon. kan jag förlora jobbet pga detta eller har dom tystnadsplikt och hjälper mig istället?

• klyban
    Axel67 skrev 2022-02-11 20:52:29 följande:
    THC är sitter i kroppen i flera månader.  Mitt tips för bättre sömn är sluta med droger och motionera istället.  Bara så enkelt som en promenad på ca 30-60minuter om dagen gör så otroligt mycket för välbefinnandet.  Förkasta inget. Pröva . Du får resultat direkt.  Men sluta med drogerna. Inget gott kommer med dom . 

Nope!!!
    Och inte ifrån ett röktillfälle, Rättsmedicinalverket säger 2-7 dagar är max efter ett röktillfälle.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kim)

Det händer ingenting. Bättre att du är ärlig och berättar precis hur det är. Du visar ju att du är hjälpsökande. De kommer att stötta dig och du får ny tid om du testar positivt. Då kan du ju berätta varför osv. Du kommer inte att bli anmäld åt något håll. Det behöver du inte alls vara rädd för. Ingen kommer att döma dig eller skälla på dig. Din egeninsats är att hålla dig drogfri. Sedan kan man börja utredningen om varför du har sömnproblem. Se om det finns bakomliggande diagnos. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2022-02-11 22:56:47 följande:
    om jag säger som det är, Vad händer då? De har ju bara hänt en gång o innan de var längesen. 
    blandar dom in något mer? Tänker på böter eller något. Kan så lite om detta o tänker alltid de värsta om de.
    Droger är absolut inget jag skulle göra regelbundet. Har ju bara vart när man hänger med någon. kan jag förlora jobbet pga detta eller har dom tystnadsplikt och hjälper mig istället?
    Ärligt talat så kommer de inte gå på att hänt en gång heller. Så säger alla. Lustigt att den enda gången skulle vara precis när provet ska tas.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2022-02-11 19:09:56 följande:
    Orolig för pisse

Hejj! Sökt hjälp för sömnproblem och nu vill dom pissa mig för droger o ta blodprov för alkohol. Rökte cannabis för några dagar sen. inte rökt innan de och ska göra testerna om några dagar. Kommer jag pissa posetivt? Kan jag undvika det? Vad ska jag göra?????? 

Men alltså... varför? Har de uppgett nån anledning till varför de här proverna ska tas? Jag har ärligt talat aldrig någonsin hört talas om att man måste lämna prover för att få sömnmedel utskrivet... såvida man inte redan är i beroendevården förstås, men det är ju en helt annan sak. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Why?) skrev 2022-02-12 18:31:23 följande:
    Men alltså... varför? Har de uppgett nån anledning till varför de här proverna ska tas? Jag har ärligt talat aldrig någonsin hört talas om att man måste lämna prover för att få sömnmedel utskrivet... såvida man inte redan är i beroendevården förstås, men det är ju en helt annan sak. 

Är ganska vanligt att vilja få en klarare bild av patientens hälsotillstånd. Dels för att kolla så något inte är fel, men också för att det kan vara viktig info angående droger/alkohol. Vissa mediciner ska ju verkligen inte kombineras med annat. Man borde faktiskt åtminstone ta blodprover. Sömn på sömntabletter är inte i närheten lika utvilande eller återhämtande som riktig sömn. Sen har du problemet med biverkningar, och utveckling av tolerans. Vore hemskt onödigt att kränga piller på någon som egentligen har ett problem i kroppen, som skulle kunna åtgärdas. 

Är det psykiatrin hon tagit kontakt med är det standard på en del ställen att automatiskt ta prover. När jag blev kallad efter remiss skickats av min läkare, då jag ville utredas för autism, togs massor av blodprover, EKG gjordes, och också drogtest inför första mötet. 

• Anonym (Föredetta narkoman)

Hej. Hur länge thc  syns på drogtest beror helt på hur ofta du röker på. Om vi leker med tanken att dom har ett cut of på 50 kommer det alltså att innebära cirka 4 dagar innan du är ren helt och hållet om du inte röker cannabis regelbundet, så mitt tips är helt enkelt att påstå att du är sjuk, tills du är helt ren, du vill inte veta konsekvenserna av att pissa positivt:(

• Anonym (Vet)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2022-02-11 22:56:47 följande:

Har du barn så kommer de anmäla missbruk till soc. Möjligtvis anmäls det till Transportstyrelsen för utredning om körkortet om du har ett sånt.

I övrigt händer det ingenting.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (V) skrev 2022-02-13 01:51:04 följande:

Är ganska vanligt att vilja få en klarare bild av patientens hälsotillstånd. Dels för att kolla så något inte är fel, men också för att det kan vara viktig info angående droger/alkohol. Vissa mediciner ska ju verkligen inte kombineras med annat. Man borde faktiskt åtminstone ta blodprover. Sömn på sömntabletter är inte i närheten lika utvilande eller återhämtande som riktig sömn. Sen har du problemet med biverkningar, och utveckling av tolerans. Vore hemskt onödigt att kränga piller på någon som egentligen har ett problem i kroppen, som skulle kunna åtgärdas. 

Är det psykiatrin hon tagit kontakt med är det standard på en del ställen att automatiskt ta prover. När jag blev kallad efter remiss skickats av min läkare, då jag ville utredas för autism, togs massor av blodprover, EKG gjordes, och också drogtest inför första mötet. 

Jah, där ser man. Är väl helt enkelt olika i olika regioner då. Själv har jag som sagt aldrig varit med om detta, vare sig inom den somatiska vården eller inom psykiatrin (som jag beklämmande nog har haft väldigt, väldigt mycket erfarenhet av, under många, många år).
  • Anonym (vv)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2022-02-11 19:09:56 följande:
    Orolig för pisse

Är du minderårig och/eller har du åkt dit för brott? Det är nog inte standard att ta såna prover om det inte finns någon misstanke.
    Anonym (Why?) skrev 2022-02-17 15:35:35 följande:
    Jah, där ser man. Är väl helt enkelt olika i olika regioner då. Själv har jag som sagt aldrig varit med om detta, vare sig inom den somatiska vården eller inom psykiatrin (som jag beklämmande nog har haft väldigt, väldigt mycket erfarenhet av, under många, många år).
    Har heller inte varit med om att ta såna prover, skulle nästan kännas kränkande, som att dom inte tror en.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (vv) skrev 2022-02-17 16:58:39 följande:
    Har heller inte varit med om att ta såna prover, skulle nästan kännas kränkande, som att dom inte tror en.
    Eller hur? Vi får väl bara vara tacksamma att vi råkar tillhöra en region/regioner där man är lite noggrannare med patientintegriteten :)
Svar på tråden Orolig för pisse