Inlägg från: Tusselina |Visa alla inlägg
  • Tusselina

Var hitta ett väckarur värd namnet?

Har haft perioder i mitt liv där jag haft tendens att stänga av alarm i sömnen, är det något viktigt jag måste vakna för i de perioderna brukar det fungera med 5 alarm på mobilen med specifika tidsintervall emellan och det sista då jag absolut senast måste vara uppe för att hinna. 

Kände en som var nästan omöjlig att väcka där jag nästan köpte en sådan där man måste springa efter delar och sätta på plats och är högljudda som typ en flyglarm. Men när jag funderat lite insåg jag att det nog var en ganska dum idé att ha någon som precis sov djupt att jaga efter något med tanke på risken att ramla osv. 
    Vet inte om det kanske finns varianter där man behöver typ lösa en kod eller så. 

Annars fungerar det nog att ha flera klockor på olika platser och olika tid. 

Någon gång har jag hjälpt en vän som haft sömnbrist och behövt akut upp på en exakt tid med att helt enkelt ringa (ibland kan man behöva ringa flera gånger innan denne vaknar) och så håller man kvar samtalet tills man hör att den andre är vaken (i ett fall var det akut övertidsarbete och extrem sömnbrist och då höll jag kvar samtalet tills han bevisat att han faktiskt gått upp ur sängen och står upp)och ringer sedan en kvart eller så senare och kollar denne är uppe och igång. Men allt sådant fungerar ju naturligtvis bara om den som ska väckas också vill det. Försöka tvinga någon som inte vill går ju inget vidare. 

Svar på tråden Var hitta ett väckarur värd namnet?