Anonym (E) skrev 2022-02-19 00:26:56 följande:
Jag upptäckte inte mitt missfall (MA) förrän under ultraljud när det kom fram att fostret slutat utvecklas redan tre veckor innan ultraljudet. Strax efter detta började jag blöda av mig själv då jag inte hunnit få tid på gyn för att sätta igång det ännu. Småblödde i cirka 3-4 dagar och sen blödde jag ganska mycket (med mycket klumpar) i drygt en vecka, för att sedan småblöda igen i ett par dagar. Totalt cirka 2 veckor. Eftersom jag i samband med ultraljudet remitteras till gyn men inte fått tid förrän jag slutat blöda fick jag möjligheten att använda den tiden jag blev remitteras till för att göra ett VUL på gyn där de kunde konstatera att allt var ute. Visade dock fortfarande positivt på gravtest så hänvisades till att testa mig efter ytterligare två veckor för att bekräfta att allt var ute och missfallet "färdigt". Tror tyvärr inte man erbjuds det i vanliga fall utan detta var ju för att jag inte börjat blöda av mig själv (när remissen skrevs). Så det är väl det jag skulle säga till dig, vänta en tid (kan ta upp till 4 veckor för hcg:t att gå ur kroppen, enligt gyn) och bekräfta med negativt gravtest.
Styrkekramar, missfall är verkligen ett helvete.
Tack för ditt svar! Betyder mycket för mig.
Usch vad jobbigt att få reda på det där och då. När man tror allt är bra.
Jag ringde till gyn som ville att jag kommer in efter helgen för att konstatera att det är missfall.
Jag vet att det är missfall. Känner det.
Tog ett gravtest igår som var positiv fortfarande.
Tog ett idag igen, kunde inte hålla mig.
Det visade negativt idag. Så det gick fort.
Nu vet jag verkligen att det var fostret som kom ut.
Tack, det känns verkligen förjävligt just nu.
Kram till dig!