Sunset boulevard skrev 2022-03-28 12:39:27 följande:
Pratade med barnmorskan idag och hon sa att det var ytterst ovanligt att fostret dör när man hört gjorts i vecka 8. Det gjorde mig inte lugnare utan snarare mer hysterisk
Ja, det är väldigt ovanligt, men det händer tyvärr ändå. Nån "ska" drabbas och det blev tyvärr du. Det behöver dock absolut inte betyda att samma sak händer igen! Se på mig- missfall med 3 eller rent av 4 foster som var syskon och likväl fick jag barn av det enda kvarvarande embryot av samma äggomgång! Jag skulle kunna ge många fler exempel på kvinnor som varit infertila, fått m.f eller dödfödda barn och sen lyckats.
Jag brukar konstant skriva "ge inte upp" när tråkiga saker hänt. Det finns alltid lösningar, alltid en utväg och de allra flesta som varit gravida innan kan få barn. Även om det inte känns så just idag är det ändå ett faktum.
Du kanske skulle behöva prata av dig mer professionellt? Även om vi finns här också förstås.
Försök göra nåt roligt idag även om allt känns svart. Köp en bakelse, ta en vårpromenad, sträckse en serie på tv- vad som helst.
Imorron är en annan dag!