Inlägg från: Anonym (MA september) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA september)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej alla, jag beklagar verkligen att ni behövt gå igen ett ma eller mf!!
    Det har nu gått 11 dagar sedan jag gjorde den medicinska aborten för att få ut vårt döda foster (dött i vecka 9) blödde färskt blod 4 dagar sen fram till igår har jag haft bruna flytningar. Är det någon här som vet hur långt efter att ni slutat blöda som ni fick ägglossning? Och vad räknas som blödning? Räknas de bruna flytningarna som blödning?

• Anonym (MA september)
    Anonym (Längtar) skrev 2022-09-18 20:18:45 följande:
    13 dagar efter första blödningsrisken toppade min äl.
    Det låter ju bra! Det ger mig hopp Skrattande
  • Anonym (MA september)

Hej, det är idag 2 veckor sedan jag gjorde den kemiska aborten efter missat missfall. Bara för att tog jag ett graviditetstest idag, som visade ett mycket mycket svagt positivt. För 12 dagar sedan fick jag bekräftat via ultraljud att ingen del av graviditeten fanns kvar i livmodern. Jag antar att ägglossning inte kommer igång för ens att graviditetshormonerna varit borta ett tag. Men är det någon som vet eller som vill göra en gissning på om det kan stämma?

• Anonym (MA september)

Kringlan86: Det är roligt och tacksamt att du har så mycket positivt! Men jag tror inte jag är gravid redan, vet inte ens om jag tror jag haft ägglossning än. 

Men jag håller med, denna väntan känns som en evighet! Jag håller tummarna får oss båda och hoppas allt som ni ligger i och alla den attraktion ni har till varandra gör att ni blir gravid snabbtGlad

• Anonym (MA september)
    Anonym (ledsen) skrev 2022-09-22 12:50:57 följande:

fick mitt första missfall bekräftat igår. helt tomt på vul. det var väntat då jag blödigt i 11 dagar, började blöda i v 5+4. idag har det inte varit något blod än så det är väl över snart vilket är bra. men är så ledsen! allt känns så hemskt. får ångest av att tänka på att bli gravid igen och behöva gå igenom det här igen. men får också ångest av att tänka att jag inte ska få nån bebis. allt känns typ förstört pga det här. omagiskt och oromantiskt. gjorde en abort i 5+6 för några år sedan och började även då blöda på 5+4 men väldigt lite. får aldrig veta om det hade gått vägen men tänker ju såklart nu att det är nått fel på mig, att min kropp avslutar alla graviditeter precis då innan hjärtat ska börja slå. det finns bara ett sätt att ta reda på det - bli gravid igen. hemskt och läskigt! känner verkligen att jag väntar ett missfall och inte ett barn nästa gång. livet är orättvist och ruskigt nu tycker jag.

Jag känner precis igen den känslan som du beskriver, att allt känns ångest flykt och förstört. Det liv man planerat finns inte mer! och framtida graviditeter kommer man inte våga glädjas åt. Jag pendlar konstant mellan att vilja bli gravid på nytt och känna att jag inte vågar, då jag ställt  in mig på att jag aldrig kommer kunna gå en fullgången graviditet
  • Anonym (MA september)

I söndags fick jag min första glad gubbe på ägglossningstest, vi har legat nästan varje dag efter att blödning slutat. Men igår blev jag dunder förkyld och har tvingats ta paracetamol för att ens kunnat äta då jag har så ont i halsen. Detta ger mig så mycket ånger för att det känns som att vi gjort vårt bästa för att maximera chanserna att bli gravida nu direkt på första ägglossning, men då jag blivit sjuk och behövt ta läkemedel känns det som att det inte finns någon chans alls att bli gravid denna cykel.
    Finns det någon som kan ge mig hopp eller ett definitivt svar på att ge upp hoppet om att kunna plussa denna cykel?

• Anonym (MA september)

Tack så mycket för allas stöttande ord och tipset på podd! Ska absolut lyssna på den

• Anonym (MA september)

Jag förstår att saker och ting inte behöver betyda att jag inte är gravid men ändå så får jag en knut i bröstet och en klump i magen. Tog idag på 8 dpo ett Clearblue tidigt graviditetstest som visade negativt. Det känns kört och som att bebis är super långt borta. Iallafall om man jämför med att vi skulle fått i mars om inte MA:t hänt.

• Anonym (MA september)

Hjälp! Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    25 september fick jag min första ägglossning efter ma:t. Vi hade sex innan, under och efter ägglossning, jag tog gravtest men negativa, och 8 oktober kom det som jag tror var mens (inge mycket men lite bruna flytningar i några dagar). Idag bestämde jag mig för att börja test med ägglossningstest. fick direkt en glad gubbe. Och av någon konstig anledning gjorde jag även ett graviditetstest som visade positivt!! Vad händer!!!!? Kan jag vara gravid? Senast det visade positivt på gravtest var 21 september och det vara mycket svagare än det testet jag tagit nu. Vågar jag tro jag är gravid?

• Anonym (MA september)
    Anonym (cc) skrev 2022-10-16 15:01:00 följande:
    Ja det är klart :). Men du testade negativt på gravtestet efter Ma:t? Om du gjorde det så är du ju gravid :)
    Ja efter ma:t fick jag positivt på gravtest fram till 21 september (mycket mycket svagt positivt) men sen  22 och 23 september testade jag negativt. Testade även negativt 5, 6 och 7 Oktober (testade med morgon urin) sen 8 oktober kom blödningen. Och nu idag har jag fått positivt på tre olika märken av gravtest ( inte testat med morgon urin)
  • Anonym (MA september)

Men pratade med 1177 de tycket jag skulle ringa till gyn imorgon. Hon trodde eventuellt att jag fått ett mycket tidigt missfall denna cykel och det är därför jag fått "blödningen" och att det är rest hcg som finns kvar.
    Så hoppet och lyckan har försvunnit och ersatts av förtvivlan! 

• Anonym (MA september)

Hon på gyn kunde inte svara på vad blödningen var, men då jag fått negativt på gravtestet jag tog dagen innan blödningen så tycket hon det var osannolikt att det varit ett missfall. Hur som helst kunde hon inte ge mig några konkreta svar på om jag är gravid eller inte och ultraljud får jag först göra om en månad. Så det är bra att vänta och se, antingen kommer symtom eller så slutar det vara positivt på gravtest. Känner mig inte överhuvudtaget glad eller hoppfull

• Anonym (MA september)
    Anonym (cc) skrev 2022-10-17 12:35:58 följande:
    Men såg hon inget på själva undersökningen? Eller är du jättetidigt gravid? Annars kan dom ju se någonting.
    Jag vet inte hur långt gången jag är, mitt MA bekräftades 6 september. Fick inte komma på någon fysisk undersökning utan pratade bara via telefon. Får inte komma ultraljud fören mitten av november 
  • Anonym (MA september)

Pratade med gyn/mödravården idag igen, för att försöka höra om jag kunde få komma och ta prover och se om hcg nivån ser ut att öka eller sjuka. Fick tråkigt nog ett väldigt dålig bemötande! Kännde mig missförstånd, dum förklarad, nedvärderade och som att jag tog upp hennes tid. Väldigt tråkigt känsla! Känner inte riktigt att jag vill vända mig till dem något mer, inför eventuella framtida problem eller graviditeter. Började gråta efteråt och kände helt ärligt att jag kanske ska skita i att bli med barn då jag uppenbarligen inte förstår hur saker och ting fungerar eller vad som är nödvändigt att undersöka eller vara orolig för.

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?