Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
Hej!
Jag har också följt eran tråd i någon vecka. Jag och min sambo funderade på att skaffa barn och tog därför ut min spiral för lite mer än ett år sedan. Initialt försökte vi väl inte hela tiden men under våren började jag tänka mer på när jag hade ägglossning och planerade in graviditet. I början på maj fick vi positivt på stickan, glada och förväntansfulla men jag vågade inte hoppas på för mycket. Veckorna gick så långsamt och jag hade inte fått tid för KUB förens i vecka 13. Några dagar innan KUB började jag få bruna små flytningar och började ana oråd. Dock gick vi till ultraljudet och fick där besked om att man inte kunde se något hjärta som slog, utan endast bara något litet på två cm. Vi skickades hem, chockade och förkrossade med information om att vi skulle få remiss till gyn. Under tiden vi väntade på tid till gyn tilltog flytningarna och några dagar efter att vi varit på KUB fick jag missfall hemma. Det var fruktansvärt.
Nu försöker vi igen och väntar på
ägglossning. Dock har jag börjat må allt sämre. Känns som att alla runt omkring mig blir gravida eller lägger ut på sociala medier att dom ska ha barn i februari då vi också var planerade. Oron och önskan över att bli gravida igen är så splittrade. Känner även stor ångest över att träffa andra som är gravida.
Känns hoppfullt att läsa er som känns så positiva, jag ska försöka ta in mer av den andan!