Inlägg från: DetLillaMolnet |Visa alla inlägg
  • DetLillaMolnet

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Ny här! Väntade sladdis och har aldrig haft missfall, men graviditeten verkar ha avstannat i 5+2 och nu blöder jag långsamt. Jätteledsen. Ska på återbesök om en dryg vecka.

Hoppas på att kunna bli gravid på nytt.

• DetLillaMolnet

@Ledsen tack så mycket och jag håller tummarna för dig.
    Inser här i tråden att jag kanske har en del att läsa på om progesteron och annat!

Jag har alltid blivit gravid direkt, mer eller mindre på första försöket. Så också denna gång. Tog ut kopparspiralen, sex en gång vid ÄL minus 5, "poff" så var jag gravid. Men denna gång gick det ju snett.

Har haft atomklockeregelbunden mens i 11 år (sen jag träffade maken) men hade utebliven mens i flera år mellan 20-30, så jag tänker att min hormonbalans är känslig och nu är jag ju 40 liksom...

Känner mig så tom, hur laddar man om liksom? Tänker på alla tappra med missfall och ofrivilligt barnlöshet år ut och år in och känner mig lite bortskämd men har ju mest mig själv att jämföra med.

• DetLillaMolnet

Tack för uppmuntran och kloka ord.

Verkar ha ett sk tyst missfall så väntar nu på att det ska dra igång och/eller att få en slutlig bekräftelse. UL i fredags gjordes inte gjordes hos läkare, däremot det jag gjorde igår och uppföljning behövs sen om 7-10 dagar (segt). Kanske redan ett midsommar-ägg, vem vet <3.

• DetLillaMolnet

Hoppas! Det låter som ett utmärkt tecken tycker jag, även om jag inte är så bevandrad i den här världen än så länge:)

• DetLillaMolnet

Hej på er,

Idag fick jag bekräftat det jag redan visste och fick medicin för att avbryta. Sa förlåt till mitt lilla frö fast jag vet att det inte lever sedan ett antal veckor :(. Det känns tufft även om jag vet att många går igenom betydligt värre.

Nu hoppas jag på ett fint sommarägg så småningom.

• DetLillaMolnet

@ledsen håller alla tummar och tår :) hör av dig här när du varit på ultraljudet Hjärta
    @börjaompånykula vad bra det låter med många fina äggblåsor:) Håller alla tummar och tår för sig med! Verkligen!!

Skönt att ha hittat denna lilla grupp och få både bubbla av sig och hoppas. Nu bara väntar jag på ett negativt test så jag får ett hum om när nästa ägg är färdigt hihi

• DetLillaMolnet

Har inte tittat in här på ett litet tag, men det låter ju toppen, trots brist på illamående.

Jag har inte heller varit särskilt illamående vid mina tidigare graviditeter. Vid graviditet nr 2 fick jag dock en hormonsmocka v 3-12 som gjorde mig trött som efter ett maraton...

• DetLillaMolnet

Hej gänget, då har man plussat igen nästan ett år efter förra plusset som blev ett MA. Har inga förhoppningar alls, och ett barn till vore kanske för mycket. Men är glad så länge det varar och ska ta hand om mej och så ser vi. Är 41,5 .

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?