Inlägg från: Anonym (Börjaompånykula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-12-30 07:05:49 följande:

Ledsen - håller tummar å tår för dig. Känner igen hur negativ man är. Började ju också blöda tidigt och jag dömde ut det som kört men det behöver inte vara det. Ska du gå på tidigt UL? Har du några symtom? Ömma bröst eller illamående?

börjaompånykula - nyår! jag tror på dig! Nu kanske det händer. Och även om det skiter sig så har du hela 2023 på dig också. No stress! 

Jag är tydligen längre gången än vad jag/vi/alla först trodde. Jag köper fortfarande inte det men enligt BM så är det troligt att jag är i 11+2 dvs den magiska gränsen är typ nådd. Jag har fortfarande jävla problem att acceptera det men det verkar som att alla andra är eniga. Mår inte illa längre men har blivit förkyld. Onödigt! Om 1,5 vecka är det KUB och när det är över, dvs med gott resultat, så har jag bestämt mig för att jag får lov att slappna av. Barnet är kvar och det har inte missbildningar och behöver tas bort. Då är det dags att gå in i läget att jag nog skall bli mamma. Känns absurdt ändå. Men än så länge väntar jag mig inget annat än elände. Skönt skadad man blivit, lol! 

Håller tummarna för er nu quinnor! Glöm inte att stressa ner! SÅ viktig! Gott nytt!

Tack för peppen! Känns som att det kan vara något denna gång! Illamåendet har börjat smyga sig på med. Men kan vara just inbillning :) Uppdaterar er imorgon när jag tagit test!

Alltså jag blir Såå glad av att höra detta! Så kul att det verkar gå bra, man blir nästan lite rörd när man vet hur mycket du kämpat :) Så skönt att få lite positiva vibbar! Jag håller verkligen tummarna nu att det kommer gå bra och att du sedan kan försöka slappna av och inse att du ska bli mamma <3
    Usch den känslan Ledsen, förstår dig helt! jobbigt att inte veta. Men troligtvis är det ingen fara :)

Jag testade mig nu på morgonen med stickor, negativa :( Alltså vad händer? Suck. Mådde illa hela dagen igår och var nästan helt säker på att jag skulle vara gravid, helt sjukt om kroppen är skengravid eller något. Pallar snart inte mer känner jag. Alla andra blir gravida hela tiden. Vilken nyårsdag :( Ingen mens Än. Kommer ringa gyn nästa vecka och be om en undersökning
    Anonym (ledsen) skrev 2023-01-01 20:07:37 följande:

hej kära ni! 

bruna och rosa flytningar sedan i fredags har nu idag övergått till riktigt och mörkt blod så missfallet är bara att konstatera. hann bara till vecka 5+2 denna gång. är tom och märklig. vet inte vad eller hur jag ska göra nu riktigt, försöka igen? så jag om inte annat får dom där tre missfallen för att göra en utredning. är skeptisk till den utredningen efter att jag läst att 50 procent av alla som gör den utredningen ändå inte får veta någon orsak? men vad ska man annars göra.. 
    tråkigt att släpa in tråkiga besked här i tråden, önskar jag kunde komma med något annat.. 

Åh nej! Så tråkigt att höra?Förstår hur det känns. Man känner sig maktlös och helt tom. Känner så också just nu, allt känns bara tråkigt och känns som att det är mörkt. Kommer säkert vända om ett tag igen. Tänker att man inte kan göra annst än att försöka igen. Med lagom stress, ta de lugnt mellan varven och tänka på annat men sen ta nya tag närmare ägglossning. För jag vill ändå försöka optimera när det är som störst chans eftersom det tydligen inte går att bara bli gravid sådär snabbt. Så är min plan. Tänker att man då kommer på andra tankar men inte släpper det helt. 

Försöker man inte kommer man heller inte få chansen att få en bebis tillslut. Någon gång måste det vara vår tur <3 Vi är inte ensamma <3

Skönt att du ändå börjar må lite bättre Ledsen! :) Då är vi två i samma båt nu men TVÅ missfall på raken i bagaget. Känner exakt som du! Är oxå hyfsat ung (30 år) men ändå tänker man det värsta och får sådana jobbiga tankar som du får - tänk om man aldrig får barn och att sin sambo lämnar en?Usch alltså att man ska behöva gå igenom detta. Hoppas ju verkligen att det vänder!

Jag har inte träffat någon gynekolog ännu. Har skrivit till en gynekolog men dem vill inte ta emot en förens tre missfall eller 12 månader sedan förra missfallet. Kan ju försöka få tag i någon mer privat men känner att orken börjar tryta. Hur gick du tag i din läkare?
    Jag har dock kört med Progesteron receptfritt och började från förra cykeln, körde efter ägglossning till BIM. Dock blev jag inte gravid då men hoppas på denna gång <3

Fick en tid hos en annan gynekolog nu, vi ska får göra en riktigt utredning fast vi bara varit med om två missfall. Känns ändå bra, även fast det samtidigt känns jobbigt om det skulle vara något. Men det är bara att ta tag i det och riva av plåstret, måste vara skönt efteråt oavsett vad dem kommer fram till :)

Hon jag pratade med tyckte inte det var någon idé att bara göra en undersökning för mig utan att kolla partnern oxå :)

Anonym (ledsen) skrev 2023-01-16 14:32:11 följande:

Men vad bra börjaompånykula! förstår att det känns jobbigt och läskigt, jag känner ju samma. men om det är något som går att lösa så är det ju underbart att få hjälp så fort som möjligt! vad för slags prover och undersökningar ska ni få göra? 

Eller hur! Känner så oxå. 

Vet inte riktigt ännu men antagligen hormonprover på mig och spermatest på partnern :) ja allt för att utesluta att det inte är något annat :) Vad ska du ta för prover?

Anonym (ledsen) skrev 2023-01-18 11:19:12 följande:
    Gud vad skönt! Underbart att dom tar tag i det! Jag vet inte vad för procedurer jag ska få gå igenom än, dom tar det ett steg i taget säger dom. Har ju redan tagit några hormonprover, d vitamin prolaktin och tsh, och alla såg bra ut.. Efter nästa mens ska jag få göra en titthålsundersökning av livmodern där dom också ska spola med vatten för att se om det är något som stoppar graviditeter från att växa, typ myom eller så. Hittar dom inget där heller (vilket jag har en känsla av att dom inte gör) så antar jag att vi går vidare med fler hormonprover och även spermaprov. Och så ska jag be om progesteronkräm oavsett tänker jag! Behöver verkligen ha något att hålla mig i för att våga bli gravid igen! Har ägglossning nu är jag ganska säker på, men vi försöker inte såklart. Har skydd, men fick ändå en gråtattack i förrgår för jag blev så rädd att skyddet inte skulle funka och jag skulle bli gravid ändå och få ett missfall till. Drömmer också mardrömmar om att jag får fler missfall. Vad härligt skadad man blivit av detta!
    Så bra att dem tar tag i dig med! Att dem tar en på allvar :) Det kommer säkert vara något liknande som vi får göra. Har hört om spolningen av livmoder och äggledare med, hoppas de inte gör för ont :( Men skönt att ha det gjort. Jag tänker oxå ta upp om progesteronkapslar. Kör ju med kräm receptfritt nu och testar denna cykeln med. Har ju bara kört en månad så vet inte om det funkar än. Har precis haft Äl och vi kommer köra på som vanligt och hoppas på ett plus ändå. Förhoppningvis är det inget fel och kommer kolla upp mig tidigt med ultraljud i så fall. Hoppas såklart inte på missfall igen. Men skulle det inte ta sig denna månaden så har vi utredningen att falla tillbaka på. Jag känner att det var längesedan jag fick ett plus nu så vill gärna ta alla chanser jag får :) Men förstår din rädsla med, jag är jätterädd jag med men försök tänka positivt och våga. 

Menar såklart inte att du ska våga bli gravid igen just den cykeln. Man gör såklart vad som känns bäst och vad man känner själv. Vill du avvakta utredningen först så gör du såklart det :)

Anonym (Kringlan86) skrev 2023-01-19 12:11:56 följande:

Skönt att läsa att ni får hjälp båda två. Varför får du inte bli gravid igen denna gången? Är det pga senaste missfallet eller undersökningen?

Tänker på er mycket{#emotions_dlg.flower}

Tack för att du tänker på oss, det värmer :) Hur går det för dig och hur mår du? 

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?