• Postman

Här samlas alla nattugglor!

kokosnötmjölk skrev 2022-10-15 23:07:30 följande:
    Tack! Ja, jag tar mycket hellre John Blunds sand i ögonen alla dagar i veckan bara jag får sova. Låter kanske desperat men man (i alla fall jag) blir lite galen till slut. Tyvärr blev det en natt med noll sömn 😑😵?💫  Hur sover du (och alla ni andra) just nu? 💤 😴

Jobbigt när man inte får någon sömn så. Jag har turen att oftast sova rätt bra. Ikväll är det lördag och med lite lagom med whisky i kroppen sover jag bra. För mycket, ja då blir det en jobbig natt.
  • Postman
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-15 23:17:44 följande:
    Jo, det är jobbigt. Skönt att du oftast sover bra, jag önskar inte min värsta fiende de här sömnproblemen. För mig går det upp och ner i perioder, jag har bättre perioder och så har jag sämre perioder - just nu är det en sämre period.  Jag dricker inte alkohol då jag står på en medicin som inte ska kombineras med alkohol. Så just det är uteslutet för mig  

Uschdå jobbigt för dig. En plåga att inte få sova ordentligt. Min hustru sover bedrövligt sen hon kom in i klimakteriet. Hon har knappt haft en hel sovnatt de senaste 6 åren. Vaknar, somnar, vaknar, somnar , svettas och har hjärtklappning. Ja det är bra att du undviker alkohol. Det är gott men ett fördärv på många sätt.
  • Postman
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 00:06:05 följande:
    Jag har haft mina sömnproblem så länge jag kan minnas, även om det så klart inte var i samma utsträckning när jag var mindre. Men som sagt, det går upp och ner i perioder och i vissa perioder kan jag nästan sova "normalt".  Ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte alkohol, så för mig så var det inte någon "uppoffring" eller vad man ska säga   Hoppas att både du och hustrun får sova inatt ? 

Beklagar. Hoppas du kan finna någon lösning till slut. Jag får nog sova hyggligt, svårare för hustrun dock. Klimakteriet ger inte riktigt med sig trots att hon har kämpat med det i 6 år nu.
  • Postman

Det får bli en whisky till här. Det är kylslaget ute och jag behöver lite värme :)

• Postman
    Eurydike skrev 2023-02-26 01:24:19 följande:
    Låter härligt och värmande! Jag undrar om det inte är whisky Pluto och Bolivar super ner sig med i slutet här. Tror det brukar vara whisky räddningshundar bär med sig, eller så är det bara ett dumt påhitt i den tecknade filmens värld. Själv har jag svårt för öl och whisky, men dricker gärna sprit eller cider 🥂

">

Haha ja det är nog bara på film det är så. Sprit kan förstås kännas värmande med, fast i små mängder förstås Glad

Kul film, det var länge sen jag såg på tecknat så. Härlig input som man blir glad av Skrattande
  • Postman
    Embla twopointoh skrev 2023-05-25 22:45:09 följande:
    Jag har aldrig förstått mig på öl. Jag har försökt, men det går bara inte.

När jag var i Japan sist så var det en av våra värdar som envisades med att bjuda mig på öl hela tiden. I artighetens namn var det bara att tacka och dricka. När han inte bjöd på öl var det sake. Det kan däremot vara gott, om det är rätt sort, och man inte behöver dricka massor av det. Det känns som om jag druckit tillräckligt med öl för resten av mitt liv. Eller i alla fall tills nästa gång jag åker till Japan (kan inte någon besegra Putin snart så att man återigen kan flyga direkt från Helsingfors till Narita?)
    Du skulle provat på japanernas whisky i stället Flört underbart goda Tungan ute
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!