• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    Stooler skrev 2023-01-31 21:34:07 följande:
    Bilen kostade runt 4000-4500/mån och jag använde den inte tillräckligt mycket för att motivera den på heltid. Nu hyr jag för en dag när jag behöver.. Jag skall använda pengarna jag sparat in till en liten tur till Afrika. Den kontinenten ligger ju bara 40 mil bort typ. Så, Marocko (Casablanca), Gambia och Senegal (Dakar) skall hinnas med på 3 veckor!

Promenad till Öland? Funkar väl om man bor i Kalmar! Glad
    Då förstår jag att du skippar bilen ett tag! Det låter mycket mer spännande att åka till Afrika. Du får berätta om resan här i tråden sedan, om du har lust alltså, för det vore kul att höra 🤩 Vi bodde 35 mil från Öland, så det var en bit att gå! Tanken var att vi skulle gå tre och en halv mil om dagen, i tio dagar. Tyvärr lyckades vi inte ta oss ända fram och blev stoppade av polisen på vägen 😅👮?♀️
  • Eurydike
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-31 23:23:17 följande:
    Det här med att gå till Öland låter intressant, hur gick det? Liten ordvits där med.
    Haha 😂 Ja, just det! Det gick sådär! Vi kom halvvägs. Det regnade i princip hela tiden, redan när vi gick hemifrån. Pappa åkte ikapp oss med varsitt paraply, men försökte inte få oss att vända om. Vi turades om att dra en cykelkärra efter oss, där vi förvarade all vår packning. Skorna blev blöta och lyckades aldrig torka, inte ens över natten, så vi fick skoskav från helvetet. Tristessen slog vi ihjäl genom att prata och sjunga olika låtar för varandra. Vi hade nästan ingen mat med oss. Snabbmakaroner, marmelad och russin. Några äpplen också. Men det värsta var avgaserna. Mina ögon blev väldigt irriterade av att gå längs vägar hela tiden. Trots att det var otroligt jobbigt, så var det ett minne för livet 🙃
  • FredrikLiksom

Kul idé att gå 35 mil!

Godnatt alla trådläsare. Jag ligger redan i sängen.
    Jag trodde faktiskt klockan var lite mer men jag är trött. Jag fortsätter dock med att vakna tidigt så egentligen kanske jag borde försöka hålla mig vaken men har inte märkt att det hjälpt tidigare.

Imorgon tar vi tag i nåt vi skjutit upp tycker jag.

• Stooler
    Eurydike skrev 2023-02-01 19:09:41 följande:
    Snabbmakaroner, marmelad och russin. Några äpplen också.
    En vegetarian i vardande redan då! Drömmer

Hög klass på ölandshistorien, låter som som ett riktigt bra barnfilmsmanus faktiskt! Jag är riktigt nyfiken på VARFÖR? Och varför just Öland?

• EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-02-01 19:09:41 följande:
    Haha 😂 Ja, just det! Det gick sådär! Vi kom halvvägs. Det regnade i princip hela tiden, redan när vi gick hemifrån. Pappa åkte ikapp oss med varsitt paraply, men försökte inte få oss att vända om. Vi turades om att dra en cykelkärra efter oss, där vi förvarade all vår packning. Skorna blev blöta och lyckades aldrig torka, inte ens över natten, så vi fick skoskav från helvetet. Tristessen slog vi ihjäl genom att prata och sjunga olika låtar för varandra. Vi hade nästan ingen mat med oss. Snabbmakaroner, marmelad och russin. Några äpplen också. Men det värsta var avgaserna. Mina ögon blev väldigt irriterade av att gå längs vägar hela tiden. Trots att det var otroligt jobbigt, så var det ett minne för livet 🙃
    Vad trevligt att du delade med dig av historien, sådant här är intressant. Bra med cykelkärran där, mindre bra med skoskav. Säkert ett både trevligt och roligt minne att tänka tillbaka på! Ni var säkert inte helt små heller eftersom er pappa inte tog hem er igen kan jag tänka mig.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Stooler skrev 2023-02-01 22:48:21 följande:
    En vegetarian i vardande redan då! Drömmer

Hög klass på ölandshistorien, låter som som ett riktigt bra barnfilmsmanus faktiskt! Jag är riktigt nyfiken på VARFÖR? Och varför just Öland?
    Jag kan förstås inte svara på det här, men jag kan tänka mig att det var ett infall som lät och kändes roligt och spännande då. Eller så är jag helt fel ute.
  • Stooler
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-01 23:18:48 följande:
    Jag kan förstås inte svara på det här, men jag kan tänka mig att det var ett infall som lät och kändes roligt och spännande då. Eller så är jag helt fel ute.
    Infall, absolut! Men något lär väl ha genererat målet (Öland) och processen. Uträkningen med 3,5 mil/dag, övernattning på vägen osv...ser filmen framför mig nästan! Cool
  • FredrikLiksom
    Stooler skrev 2023-02-01 23:59:54 följande:
    Infall, absolut! Men något lär väl ha genererat målet (Öland) och processen. Uträkningen med 3,5 mil/dag, övernattning på vägen osv...ser filmen framför mig nästan! Cool
    Jg blir faktiskt lite sugen på att göra nåt liknande.
    Det kanske är ett bra sätt att spendera semestern 🤔
  • EmilijaPetrosiunaite
    Stooler skrev 2023-02-01 23:59:54 följande:
    Ja visst, det hade kunnat bli någonting. Klipp från vägar, cykelkärran och regn.
  • EmilijaPetrosiunaite
    FredrikLiksom skrev 2023-02-02 02:52:23 följande:
    Jg blir faktiskt lite sugen på att göra nåt liknande.
    Det kanske är ett bra sätt att spendera semestern 🤔
    Prova att gå till Gotland, hur det skulle gå till vet jag inte. Nej men Haparanda kanske, förbi Höga kusten och ner till Vasa eller Helsingfors och ta färjan tillbaka till Sverige.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!