Inlägg från: Anonym (Mina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mina)

Alexander Bard om koranbränningar och upplopp.

I sak håller jag med honom. Sen att han företräder ett parti som har ett väldigt spretigt partiprogram, vill värna de som frivilligt säljer sex för att ta bort sexköp som brott mm... det är en helt annan sak. 
    Bara det faktum att Paludan aviserade att han skulle bränna koran, Paludan själv dök inte ens upp men ÄNDÅ blir det upplopp och folk börjar kasta sten på polisen... visar väl att det är det inte är demokratin det är fel på. Utan de som vill leva i den och ta skydd under allt som är bra med Sverige men inte köper den grundlagsskyddade rätt som kommer med det.
    Lyssna gärna på intervjun med Paludan hos Kvartal. Det var intressant att höra var han kom ifrån så att säga, hur han själv beskriver det han gör.
    Jag är kristen, inte bara så att jag är döpt och går i kyrkan på dop utan jag ser mig själv som mer aktiv än genomsnittet. Men så här, om någon skulle ställa sig och elda upp en bibel så skulle jag väl inte säga så mycket om det. Däremot skulle jag på ett ännu starkare och mer tydligt sätt stå upp för och värna de värden som bibeln motsvarar inom ramen för min tro. Om någon attackerar så gör motstånd på ett annat sätt, inte på det som någon försöker provocera fram!

Svar på tråden Alexander Bard om koranbränningar och upplopp.