Inlägg från: Anonym (......) |Visa alla inlägg
  • Anonym (......)

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (Iness) skrev 2022-06-19 09:33:50 följande:

Hel rätt!! Har ett bonusbarn från min man och hatar den lille horungen, visar det hela tiden tex köper god mat etc till våra barn och försöker ignorera så gott det går. Inte framför min man då, men varför ska jag bry mig?! Det inte min unge utan en liten horunge!

Heja dig! Härligt att riktigt kunna mobba ut ett barn man inte gillar. Tips till malus ts mfl
  • Anonym (......)
    Anonym (Intressant) skrev 2022-06-19 14:00:46 följande:

Jag skulle bli väldigt ledsen om min man inte brydde sig mer om mitt barn än nån unge på stan. Då skulle jag inte vara tillsammans med honom längre. På samma sätt tror jag att han skulle välja bort mig om jag inte hade några varma känslor alls för hans barn.

Nu träffades vi när alla barn var 10-12 år och hans barn har en välfungerande mamma, så de har aldrig varit särskilt intresserade av mig. Ett av barnen är intresserat av matlagning, så där har jag gjort en insats och lärt hen endel. Jättekul! Min son däremot har en pappa med psykisk ohälsa som inte kunnat ta så mycket ansvar under hans uppväxt, så för honom är bonuspappan guld värd.

Jag kan för mitt liv inte förstå vuxna människor som inte är intresserade av och villiga att göra positiv skillnad i barns liv när de har möjlighet. Det är inte riktigt friskt ärligt talat. I vissa fall här på FL verkar det som att kvinnor ibland förväxlar barnen med deras mamma och överför negativa känslor för mamman till barnen. Det är inte heller friskt. De är olika personer, hör och häpna och om deras mamma är konstig så har de än större behov av en hjälpsam vuxen i sina liv. 

Med det sagt har man ju inte lika starka känslor för bonusbarn som för sina egna. Men självklart behandlar man alla barn utifrån deras behov. Och man stöttar och hjälper så att barnen blir välfungerande vuxna. 

När det gäller min sons pappa beror hans psykiska ohälsa på trauman under uppväxten som orsakades av en elak styvmor och mesig far. Det ger alltså men för livet att behöva leva med en vuxen som inte behandlar en väl. Värt att tänka på  för alla läser detta (även om det är så självklart att jag inte borde behöva skriva det!)

Så bra skrivet, håller helt med. Sjulkt med de sk vuxna i denna tråd..

Tänker också om man nu ändå ska leva tillsammans så vill man väl kunna hitta en bra tillvaro tillsammans. Oavsett ålder på alla/släktskap el ej.

Fint när man kan vara en förebild för barn som saknar det. Ett snällt ord eller en kram kan räcka långt, man behöver inte gå all-in för det.
  • Anonym (......)
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 18:56:46 följande:

För mannen bör inte låta bli att skaffa barn om han tycker att det är så jobbigt att ta hand om sina EGNA barn att han dumpar över dem på närmaste kvinna!

Det är detta som är så sanslöst med FLmobben. De ställer alltså högre krav på bonusmammorna än bioföräldrarna.

Behöver en biomamma egentid är alla förstående men nåde den bonusmamma som mumlar något om sina egna behov efter att hon slagit knut på sig själv. 

Men det är ju ni som väljer mannen! Och skyller sen på alla andra om ert pissiga liv ihop
  • Anonym (......)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 18:40:35 följande:
    Du verkar ha slängt mig och Ess i en skål och mixat samman oss till en smet.

Bo ihop skulle jag inte kalla det, de handlar om varannan helg. Att bo ihop hade varit totalt omöjligt. Då hade han fått packa och dra.
    Det handlar om att umgås fre kväll till sön em, varannan vecka.
    Mer än så kommer ingen malus inför min dörr.
    Du menar att du inte ens klarar varannan helg?? Hur gammalt är barnet? Hur mår barnet av att komma dit så sällan och vara illa omtyckt?
  • Anonym (......)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:19:16 följande:
    Jag håller borta så mycket jag kan. Går ut och roar mig med mina vänner de flesta malushelger.

Malus vet inte hur jag känner, vi känner knappt varandra. Säger hej typ, inte så mycket mer.
    Men vad är det för usel man som har sitt barn så sällan?? Skulle ha noll respekt för en pappa som smiter från sitt ansvar.

Hur 17  kan man gnälla över 4 dagar i månan? När man inte ens är hemma! Ska barnet inte få ha sin pappa alls då?? Vore det sunt? Hur ego kan man bli...
  • Anonym (......)
    Ess skrev 2022-06-22 17:52:30 följande:

Allt detta du skriver här har aldrig varit ett problem i verkligheten, pappan har tagit sitt ansvar för dem. Här på FL däremot så anser en stor del att det är helt fel, man ska uppfylla särkullarna vilja till 100%. 

Men du är ju i varenda tråd och ondgör dig över dina värdelösa bonusbarn som du inte ens har någon kontakt med... Väldigt märkligt ändå att de upptar så mycket av dina tankar och tid.
    Du överdriver åt det grövsta dessutom. Man kan istället bara vara normal, kommunicera och hjälpas åt. 
  • Anonym (......)
    Ess skrev 2022-06-22 18:09:35 följande:
    Tyvärr så är det så att alla människor inte blir trevligare ju mer man lär känna dem, utan snarare tvärtom. Nej, jag kommer aldrig någonsin att springa och passa upp tonåringar som är totalcurlade  och inte ens försöker själva. Det får deras förälder stå för. 
    Det lustiga är att jag tvivlar på att någon här i tråden hade hade ställt upp på att passa upp nära vuxna människor som aldrig i helvetet skulle göra något tillbaks.
    Din man är alltså då en helt värdelös pappa som skapat så bortskämda ungar... Vad ser du in honom då? De har ju varit hans ansvar. 
  • Anonym (......)
    Ess skrev 2022-06-22 19:32:36 följande:
    Delvis hans ansvar, ja.
    Tror du inte jag talat om för honom vad jag tycker om dem Och deras totala brist på verklighetsförankringförankring?
    Men sluta gnäll på dem när det är pappans ansvar från början.. Du klagar och klagar och klagar men inte ETT ORD om din man och hans stora misslyckande. Väldigt lustigt.. Hur kan du ens tända på en karl som skapat sååååå väääärdelösa ungar (som det låter på dig).

Sen har de ju makten över dig ändå, då detta stör dig så otroligt mycket att du skrivit ca tusentals inlägg här om dem...
  • Anonym (......)
    Kockobello skrev 2022-06-22 19:53:20 följande:
    Och dessutom kanske skaffa fler barn med den "begagnade" mannen 
    Dessa kvinnor gör ju ofta det och är sen förvånade när ingenting blev annorlunda.....
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!