Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Jo jag skiter i dina barn!

Jag tror att mitt ex nästan gjorde mer för mitt barn än jag själv ibland. Men jag tog hand om hela markservicen, även att köra hans barn till träningar. Hade aldrig kunnat bo med någon som har de åsikter som nämns i tråden. För mig är det självklart att man hjälps åt med allt när man lever tillsammans.
    Men vi älskade alla barn och behandlade dem väl.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 16:09:24 följande:
    Där Är ju avkommor.
    Det är ingen bonus, som är en fördel. Det är en nackdel, alltså Malus. 

Hört talas om Bonusmalus?
    Fördel respektive nackdel.

Inte konstigare än så. 
    Då kanske du borde träffat en annan partner!

Mina bonusbarn (vuxna nu) var BONUSAR!
  • Anonym (Kvinna)
    Kockobello skrev 2022-06-21 16:24:45 följande:

Sådana ondskefulla som helst skulle se barnen försvinna för alltid.

Det konstiga är att männen inte kastar ut deras kärringar!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym skrev 2022-06-21 17:50:00 följande:
    Var dina bonusungar utvecklingsstörda (eller vad det heter nu fr tiden)?

Att inte kunna bre en macka själv i tonåren indikerar det.

Vid vilken ålder slutade du hjälpa dom att bre mackor då? När tyckte du att dom var för gamla för din hjälp?
    Ess har med största sannolikhet aldrig någonsin brett en macka eftersom hon avskydde barnen från dag ett.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 18:40:35 följande:
    Du verkar ha slängt mig och Ess i en skål och mixat samman oss till en smet.

Bo ihop skulle jag inte kalla det, de handlar om varannan helg. Att bo ihop hade varit totalt omöjligt. Då hade han fått packa och dra.
    Det handlar om att umgås fre kväll till sön em, varannan vecka.
    Mer än så kommer ingen malus inför min dörr.
    Du bor ju där så det kommer väl in en malus dagligen!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 18:54:23 följande:
    Vad gulligt tänkt, det är ju bara det att det är min bostad vännen. Hjärta
    Ja precis, så det bor en malus där på heltid!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:59:53 följande:
    Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
    Det här var det enda vettiga du har skrivit i tråden. Gör så, för allas bästa..
  • Anonym (Kvinna)
    Kockobello skrev 2022-06-23 09:07:33 följande:
    Absolut, synd bara för alla inblandade att de kastade bort x antal år för att hon valde en begagnad man när hon dessutom avskyr barn.
    Men härligt för barnen att äntligen få leva i ett harmoniskt och trivsamt hem igen, utan mobbning och hat.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:13:25 följande:

Och varför i hela Hälsingland kallar man någon för förälder som bara är ihop med någon unges mamma eller pappa???
    "Bonusförälder" är ett av de mest idiotiska benämningar som någon kommit på för styvföräldrar. STYV, det är det absolut längsta jag skulle godkänna.

Även om det för mig är en malus.

Bonus, fördel.
    Malus, nackdel.

För ingen kan väl tycka att ungen är en fördel, att man inte hellre sett sin partner barnlös... eller med vuxna barn om man är tillräckligt gammal för det.

Min bonus dotter var enbart en stor bonus i vår familj! Älskar henne fortfarande även om jag inte lever med hennes pappa längre. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mammas sambo - pappas nya fru) skrev 2022-06-23 14:34:31 följande:
    Jag är inte förtjust i andras barn. Därav så skulle jag aldrig sätta mig i situationen att bo tillsammans med någon som har hemmavarande barn. Det är liksom där det skaver för mig i ditt (och flera andras) resonemang att "man väljer partnern och inte de tidigare barnen". För mig hör de liksom ihop. På samma vis som jag och mina barn hör ihop. Tycker man inte om mina barn och helst vill att de inte ska vara med mig alls, då kan man försvinna ut ur mitt liv. Inget i det jag skriver betyder att en eventuell partner ska ta ett föräldraansvar för mina barn men man ska faan acceptera dem och gilla dem. 

Nu lever jag med barnens andra förälder men skulle något hända så vi inte gör det längre så kommer jag inte skaffa en ny "inneboende" av många olika orsaker. Men barnen är en av dessa orsaker. Man kan vara särbo och umgås alla ändå. Man måste inte bo ihop. 
    Exakt så!!! Helt rätt och väldigt bra skrivet!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-23 15:03:04 följande:
    Ilska och hat?
    Vad yrar du om?

Ta och läs det jag skrivit istället för att göra bort dig om och om igen. 
    Läs fruktansvärt bitter istället, så kanske även du förstår.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!