• Kockobello

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (...) skrev 2022-06-20 16:55:16 följande:
    Det är hennes hem.
    Så barnen är hemlösa? Ok. Ännu värre. 
  • Kockobello
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-20 16:56:13 följande:
    Har du inte fattat ännu att man inte måste tycka illa om dem, bara för att man fullständigt struntar i dem?

Som jag beskrev tidigare i tråden, jag bryr mig lika lite/mycket som en random unge på stan.
    Cyklar ungen omkull så hjälper jag den såklart, men för den skull behöver jag liksom inte leka morsa åt dem.
    Ungen har minst en förälder redan och de som avlat fram ungen har ansvaret för den.
    Hon skriver själv att hon inte tycker om dem. Dessutom verkar barnen inte ha ett hem. Hoppas de har ett hem hos sin mamma åtminstone. 
  • Kockobello
    Anonym (...) skrev 2022-06-20 17:01:44 följande:
    Och för pappas nya är barnen random.
    Den vuxna har ett val. Det har inte barnen. Du vet, barn och vuxen är inte samma sak.
  • Kockobello
    Anonym (la bamba) skrev 2022-06-20 17:31:14 följande:
    Frågan är väl snarare varför en vuxen VÄLJER att leva i en situation där man måste dela hem med barn som man inte gillar och gå runt och vara bitter och sur hela tiden? Roligare saker kan man väl ha för sig? Barnen blir du ju inte av med, de finns där i resten av ditt liv. Var det så du tänkte dig livet? Men vissa gillar ju rollen som offer och får ut något av det. Det blir liksom en del av ens identitet att klaga och må dåligt. 

Personligen vill jag dela mitt liv med människor jag älskar och har kul med. Jag skulle vägra bo under samma tak som någon som bara irriterar mig. Jag skulle verkligen fråga mig själv hur i helskotta jag hamnade i den situationen.  
    Är väl rubbade människor som inte tål barn. Synd om barnen som drabbas. Sedan blir de nya barnen särkullbarn och så går det runt, en ny cykel, så att säga, där narcissismen är total, där endast jag och jag och jag existerar. 
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-20 18:16:18 följande:
    Ehh, läsförståelsen inte den starkaste sidan uppenbarligen.
    Gemensamma Barn??, som inte är mitt eget??
    Om du kan läsa ser du att citationstecken använts.
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-20 18:19:21 följande:
    De bor inte här. De kom och hälsade på på den tiden det begav sig. Ska man pissa revir så är hemmet mitt och makens, definitivt inte deras. Det dom möjligen kallade hem såldes när vi flyttade ihop.
    Ja då var de alltså hemlösa. Vilken bra pappa. Lol 
  • Kockobello
    BreachMode skrev 2022-06-20 18:30:41 följande:
    Tvärtom, min läsförståelse är för bra för att bortse ifrån att du inte kan bete dig.. 

Om det inte är så att det inte var du som skrev att du skiter o laga mat till hans barn.. Bara för att det inte är ditt eget. 

Det korrekta sättet är att laga mat åt alla som är och lever i det där huset.. Inte leka vem i huset som inte får maten levererad till sig. 
    Riktigt vidrig mobbing.
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-20 18:42:18 följande:
    Hur får du ens särkullar att liknas vid gemensamma?
    Det är lika stor skillnad som mellan äpplen och gaffeltruckar..
    Haha. Nej.
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-20 18:47:07 följande:
    Det var de vuxnas hem, både här och hos deras mamma. De fick gärna va här, men de fick ta sitt eget ansvar. 
    Men då handlar det om vuxna med eget boende och inte barn. Tråden handlar om barn. 
  • Kockobello
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 08:02:03 följande:
    Kommunikation? Eller så känner bonusmamman sig tvingad till att acceptera att föräldrarna dumpat hela ansvaret för deras barn på henne eftersom hon ändå är hemma med en nyfödd. Särskilt när folk blir så rabiata om hon inte gör det. 
    Är det så jobbigt kan hon skaffa barn med  någon som inte har barn sedan innan. Enkelt.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!