Inlägg från: Anonym (Världens centrum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världens centrum)

Är era 10-åringar lika stökiga?

Maymom skrev 2022-07-26 23:02:08 följande:
    Är era 10-åringar lika stökiga?

Hej, 
    har ett bonusbarn på 10 år som jag börjar tröttna på att städa upp efter. Det är så äckligt, det är tuggummin i bildörren, godis som klibbat ihop i soffan, hon lägger godis och chipspåsar i soffan, gömmer dem och sitter typ på dem bakom kuddarna. Soffan behöver ställas iordning och städas av varje gång hon suttit i den.
    Köper vi kakor eller godis tar hon hela påsen eller förpackningen så ingen annan får och blir sur om vi säger att hon måste dela med sig.
    säger vi till henne att städa så får vi massa attityd tillbaka, suckar och stön och frågan varför vi tvingar henne.
    efter en timmas lek på rummet har hon rivit ut i stort sett allt, kläder, pennor, iPad, leksaker. 

Är 10-åringar så äckliga/stökiga av sig eller är hon ouppfostrad eller kan det ha att göra med ev adhd?

Jag upplever att detta är en ouppfostrad tjej. Ego eller aldrig lärt sig att hon inte är ensam på jorden. ADHD tror jag inte. Jag tycker att det låter som om hon har fått svina och bete sig. Det första som borde ske är att tjejen inte får tugga tuggummi om hon inte kan sköta det snyggt. Sen så är det slut med ätande i soffan. Sen bör hon lära sig att städa upp efter sig själv. Sen när det gäller gemensamt gott, så ska hon kanske få sin portion på ett fat eller i en skål. Hon verkar ha mycket att lära sig som hon redan borde veta.
Svar på tråden Är era 10-åringar lika stökiga?