Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är era 10-åringar lika stökiga?

Mina barn 10 och 12 stökar nog också en hel del och man får fortfarande vara på dem. De är mer hemma själva nu och då kan det se ut som ett härke ibland....och ja ibland möts man av en attityd när de ska hjälpa till....

Meeeeen aldrig hos andra.
    De är jätteordentliga hos kompisar och farmor och mormor. Håller koll på sina saker, städar, hjälper till självmant att diska, sopa smulor efter fika etc.

Så jag tänker att de har lärt sig det de behöver men slappnar av lite hemma...men märker att 12-åringen gör det mer naturligt hemma också så jag är inte så orolig...

Har bonusdottern syskon?
    Barnens kusin som är 12 och ensambarn har jättesvårt att dela med sig av både godsaker och uppmärksamhet. Märks att han är van vid att få allt utrymme av vuxna och van vid att hela godispåsar/chipspåsar etc är bara till honom.

Vad säger din partner om sitt barns beteende? 
    Det låter som att ni inte varit tillsammans så länge utifrån dina frågor...

Är det förälderns (och hennes) hem från början eller ert som ni har skaffat gemensamt?
    Hur ofta har ni bonusbarnet?

Självklart ska hon lära sig att ta undan efter sig men beroende på kontexten så kan det nog vara klokt att tänka hur man bäst gör det.
    Är du ny i hennes liv och flyttat in i hennes hem kanske klampa på med massa tjat och förmaningar är oklokt utan bättre att föräldern tar det...men ge massa beröm när hon gör rätt....

Svar på tråden Är era 10-åringar lika stökiga?